image

Introducere privind noile reglementări

O viață mai bună și „Zero emisii” pentru toți

prototip

Promisiunea noastră

La Renault, ne străduim să-ți facem viața mai bună și mai ușoară. De zeci de ani, lucrăm pentru a-ți oferi vehicule cu o eficiență sporită și care poluează mai puțin.

 

Suntem hotărâți să reducem impactul vehiculelor noastre asupra mediului. Cu ajutorul tehnologiei Zero Emisii (Z.E.), suntem pionieri în domeniul mobilității sustenabile accesibile tuturor.

 

Reglementările se modifică, iar noi jucăm un rol activ în aceste modificări. S-a adoptat noua procedură de testare WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) pentru autovehicule personale și vehicule comerciale ușoare. Aceasta le permite utilizatorilor să consulte date despre consumul de carburant și emisiile poluante care reflectă mai precis regimul de exploatare cotidian al mașinii. 

 

Explicații privind modificările aduse reglementărilor

WLTP

Explicații privind modificările aduse reglementărilor: WLTP și RDE

Începând cu data de 1 septembrie 2017 a intrat în vigoare WLTP, înlocuind protocolul NEDC (New European Driving Cycle). Pe lângă acesta, a apărut un al doilea protocol: RDE (Real Driving Emissions). Acestea oferă informații despre consum și emisiile poluante, care reflectă condițiile reale de exploatare. Află mai multe despre acestea.

 

**NEDC, New European Driving Cycle (noul ciclu de condus european)

***RDE, Real Driving Emissions (nivelul real al emisiilor în trafic)

certificare

Ce reprezintă un protocol de certificare?

Acesta cuprinde o serie de teste obligatorii, în urma cărora este confirmată respectarea standardelor de către noile autovehicule. Scopul este acela de a confirma că toate autovehiculele respectă reglementările cu privire la emisiile poluante, numite și „norme de depoluare”. Standardul actual este Euro 6.

 

Testele sunt desfășurate într-un laborator, de către entități independente (de ex., UTAC în Franța). Acestea se bazează pe cicluri de condus standardizate (durată, viteză, dotări, temperatură etc.) și măsoară emisiile poluante de CO2 și consumul de carburant pentru motoarele cu combustie. Acestea sunt măsurători standardizate ce permit compararea performanțelor diverselor modele de autovehicule de diferiți producători. În prezent, aceste date sunt publicate în broșuri și pe site-urile producătorilor.

WLTP

De la NEDC la WLTP

Începând din ani '90 și până în septembrie 2017, protocolul de certificare utilizat a fost reprezentat de testele de laborator NEDC. Acest protocol este considerat depășit, deoarece nu a ținut pasul cu dezvoltarea din industria de autovehicule. WLTP a înlocuit treptat NEDC.

 

Care este diferența dintre cele 2 protocoale? În primul rând, ciclul de condus WLTP este mai lung și reflectă mai corect condițiile reale decât NEDC. Vitezele de testare sunt mai ridicate, intervalul de temperatură este mai larg și se ține cont de toate dotările autovehiculului (vezi mai jos). Pe scurt, aceste modificări produc rezultate mult mai apropiate de condițiile reale de exploatare a unui autovehicul.   

Consultă mai jos diferențele dintre testele NEDC și WLTC.

Caracteristici NEDC WLTP
Durata ciclului (min.) 20 30
Distanța (km) 11 23
Viteza medie (km/h) 34 47
Viteza maximă (km/h) 120 131
% imobilizare 24 13
Rezultate

Rezultatele testelor nu reflectă deloc condițiile reale de exploatare

 

Un singur rezultat disponibil per model/motor/cutie de viteze

Rezultatele testului sunt apropiate de condițiile reale de utilizare

 

Un rezultat minim și unul maxim per model/motor/cutie de viteze

Deoarece condițiile de testare sunt mai apropiate de cele reale, acestea pot indica un consum mai mare și un nivel mai ridicat de emisii față de informațiile din broșura comercială. Cu toate acestea, consumul real nu este afectat. Este doar o imagine mai fidelă a consumului și emisiilor, deoarece WLTP ține cont de tipul de autovehicul, precum și de dotările și de opțiunile selectate. În plus, aceste măsurători se vor baza pe întreaga gamă de rezultate înregistrate pe parcursul testării (spre deosebire de un singur rezultat per model, în cazul protocolului NEDC).

RDE

Nivelul real al emisiilor în trafic (RDE - Real Driving Emissions)

Chiar dacă condițiile de testare WLTP sunt mai stricte decât cele NEDC, acestea nu țin totuși cont de toți parametrii exploatării reale a unui autovehicul. De aceea a fost adăugat testul pentru nivelul real al emisiilor în trafic (RDE - Real Driving Emissions).

 

Acesta se efectuează pe șosea, în condiții reale de exploatare, și vine în completarea certificării WLTP prin verificarea nivelului real al consumului și al emisiilor poluante.

 

Grupul Renault a început deja să ofere clienților rezultatele testelor de poluare RDE pentru toate autovehiculele noi înmatriculate după luna mai, 2016. Pentru mai multe informații, vezi aici.

Semnificație

Ce înseamnă toate acestea pentru tine

Este important de reținut că nici performanțele autovehiculului, nici consumul de carburant nu sunt afectate, indiferent de protocolul de certificare utilizat.

 

Totuși, datele privind nivelurile de emisii de CO2 și de consum de carburant publicate de către producători vor fi, foarte probabil, mai mari în cazul WLTP, deoarece noul protocol reflectă mai corect situațiile reale de exploatare a autovehiculului.

 

Pe scurt, WLTP este mai precis decât NEDC, dar nu generează modificări la nivelul real al performanțelor sau consumului.

Soluțiile Renault

Renault

Crearea condițiilor pentru un consum redus de carburant

Vom continua să certificăm vehiculele în concordanță cu reglementările curente.

În ianuarie 2018, Renault a lansat pe piață primul vehicul certificat conform noii proceduri. Iar din septembrie 2018, toate vehiculele noi Renault comercializate prin rețea vor avea certificare WLTP. 

Pentru că scopul nostru este și de a te ajuta să participi activ la reducerea impactului asupra mediului, îți oferim o gamă diversificată de soluții inteligente și responsabile, prin intermediul programului ECO2.

Programul de condus ECO2

Programul de condus ECO2 are ca scop reducerea consumului de combustibil și emisiilor de CO2, prin optimizarea utilizării vehiculului. Programul de condus ECO2 constă în funcții la bord și în afara lui:
  • Funcțiile care țin de vehicul includ indicator pentru schimbarea treptei de viteză, buton de activare a modului de condus economic, opțiunea de consultare a unui rezumat al călătoriei cu punctaj eco și, datorită coachingului pentru condus ecologic, sfaturi în timp real pentru reducerea consumului.
  • Funcțiile care nu țin de vehicul includ, de exemplu, cursuri privind punctajul eco și condusul eco.
ECO2

Cum putem depăși așteptările pieței și modificările aduse reglementărilor

Renault respectă aceste reglementări noi (protocoale și standarde) și continuă să fie proactiv, prin stabilirea unor standarde suplimentare:
  • Ca răspuns la cererea de motoare diesel de pe piață, vom adapta motoarele diesel la tehnologia de reducere catalitică selectivă, pentru a reduce emisiile poluante în situațiile reale de utilizare.
  • Toate motoarele noi pe benzină vor fi echipate cu filtre de particule, oferind atât performanțe mai bune, cât și emisii și consum de combustibil reduse.
  • Până în 2022, vom avea disponibile 8 modele noi Z.E. complet electrice și 12 modele hibride noi (HEV, P-HEV).
  • În prezent Renault comercializează în România 3 modele 100% electrice: TWIZY, ZOE, KANGOO Z.E.
  • SubPrefooter Icon

    Primești răspuns rapid solicitării tale

  • SubPrefooter Icon

    Testează modelul alesînainte de achiziție

  • SubPrefooter Icon

    Conduci fără grijicu garanțiile Renault

  • SubPrefooter Icon

    Fă-ți viața mai ușoarăcu MY Renault