Automobilismul face parte din istoria noastră

Provocările ne motivează și suntem mereu în căutarea celor mai bune soluții. Pilotajul de competiție și-a pus amprenta asupra istoriei și culturii noastre încă de pe vremea lui Louis Renault.

De la Renault Type A la Megane R.S.

Primele realizări sportive

Renault Sport - istoric

Începuturile

Încă de la început, Louis Renault a înțeles pe deplin importanța realizărilor sportive în dezvoltarea și consacrarea imaginii de marcă. Pe 24 decembrie 1898, a demonstrat superioritatea primei sale mari inovații: transmisia directă. Voiturette Tip A a fost primul automobil care a urcat dealul Montmartre pe Rue Lepic.

 

Ajutat de acest prim succes, automobilismul devine principala arenă de promovare a automobilelor Renault, care obțin la începutul secolului XX o serie de victorii în competițiile Grand Prix. Renault Type K, cu primul motor proiectat de Renault, a devenit celebru în 1902 câștigând cursa Paris-Viena. Primul Război Mondial a întrerupt competițiile automobilistice în Europa, însă Renualt nu a rămas departe de automobilismul sportiv pentru mult timp. „Rombul Renault” a revenit în forță în anii 1920 cu impresionantul model Renault 40CV. Titlul de la Raliul Monte Carlo din 1925 l-a adus în atenția publicului, reușind în același timp sa bată numeroase recorduri de viteză pe circuit.

Sosirea lui Gordini

În 1958, Renault l-a numit pe constructorul italian Amédée Gordini șef al diviziei de automobilism sportiv. S-a născut astfel legendarul Renault 8 Gordini. Bolidul a devenit simbolul succesului pentru o întreagă generație de piloți. Popularitatea sa uriașă a condus la crearea Cupei Renault 8 Gordini, în 1966. Astfel s-a născut seria de competiții cu autovehicule ale aceleiași mărci.

 

În iulie 1970, lansarea modelului Renault 12 Gordini s-a transformat în „Ziua G”, o adunare a proprietarilor de autovehicule Gordini pe circuitul Paul Ricard. Spiritul acestui eveniment rămâne viu și în prezent în competițiile World Series by Renault. În același timp, Formula Renault a debutat cu primele autovehicule echipate cu motorul Renault 12 Gordini. Franța a găzduit primul campionat de Formula Renault în 1971.

Renault Sport - Renault Gordini pe pistă
Renault Sport - Alpine A110

Depășire pe circuit montan

În 1973, Renault devine acționarul majoritar al societății Alpine, un mic producător francez fondat de Jean Rédélé, cu care exista deja o colaborare de mai mulți ani. Anul 1973 a fost unul de maxim succes, Alpine A110 „Berlinette” câștigând primul Campionat Mondial de Raliuri.

Renault și vocația victoriei

Istoria Renault în Formula 1

Începuturile Renault în pilotajul de competiție

Istoria noastră în automobilismul sportiv începe odată cu sosirea lui Amédée Gordini, cunoscut pentru bolizii săi de Grand Prix. Renault a construit fabrica Viry-Châtillon pentru a găzdui creațiile lui. Datorită lui Gordini, Renault s-a concentrat mai întâi pe un motor V6 de 2 L, lansat în ianuarie 1973. Acesta s-a dovedit a fi competitiv în celebrul Campionat European de Mașini Sport de 2 litri.

 

Încurajat de acest succes, Renault s-a înscris în FIA World Sports Car Championship și a construit o versiune turbo a motorului.

Renault F1
Renault F1

Primii pași în Formula 1

Divizia Renault Sport a fost fondată oficial în 1976, odată cu lansarea programului competițional pentru autovehicule monopost: Formula 2, Sport Le Mans, apoi Formula 1 în 1977. Renault a început să concureze în Formula 1 ca echipă sașiu-motor. Brandul s-a plasat în avangarda tehnologică cu o inovație-cheie: motorul turbo. Datorită faptului că mărcile concurente foloseau motoare atmosferice, Renault a aliniat la start un motor V6 cu turbocompresor. În același timp, Didier Pironi și Jean-Pierre Jaussaud au câștigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1978 la bordul unui Alpine-Renault A442B, propulsat de motorul turbo Renault V6. Renault a reușit prima victorie în Formula 1 în 1979, cu ocazia Grand Prix-ului francez, cu Jean-Pierre Jabouille la volanul unui bolid RS11.

 

La începutul anilor '80, Renault a câștigat 15 titluri de Grand Prix și a terminat pe locul doi în 1983 datorită lui Alain Prost, înainte de a se retrage din competiție la sfârșitul sezonului 1985. Renault a câștigat fără drept de apel pariul pe care și l-a asumat cu motorul turbo, în care nimeni nu credea la acel moment.

Revenirea

Renault a revenit pe circuitele de Formula 1 în 2001, când a cumpărat echipa Benetton. În 2002, numele oficial al acestei echipe a devenit Renault F1 Team.

 

Ascensiunea echipei Renault F1 Team coincide cu cea a lui Fernando Alonso, care a câștigat două titluri mondiale consecutive pentru cel mai bun pilot în 2005 și 2006. În plus, noua echipă a câștigat și două titluri pentru cel mai bun constructor în aceeași perioadă.

 

În 2011, Renault decide să se concentreze asupra producției de motoare pentru alte echipe. Renault F1 Team este vândută către Genii Capital. Astfel, motoarele Renault ajung să propulseze echipa Red Bull Racing spre câștigarea campionatului mondial: patru titluri de constructor în perioada 2010-2013. Sebastian Vettel intră în cartea recordurilor devenind cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formula 1.

Pit stop Renault Sport Formula 1
Renault Sport - automobil de Formula 1, R.S. 19

2019, Renault a atins maturitatea de 40 de ani

În 2016, am revenit în Formula 1 în calitate de constructor oficial.

 

Ne-am meritat locul de cinste în centrul acestui sport de-a lungul ultimilor 3 ani. Am strălucit pe pistă și am avut parte de câteva competiții spectaculoase și performanțe pe măsură. În afara pistei, am demarat activități inovatoare de marketing și relații publice, pentru a spori numărul, informarea și implicarea fanilor noștri. 2019 se anunță un an fascinant pe pistă și în afara ei. De-abia așteptăm să începem!

Renault Sport înseamnă și...

Renault Sport Series

Pasiunea pentru automobilism

Renault Sport Series

Renault sport - Formula 1 R.S. 19 - profil

Echipa Renault F1

În centrul activităților noastre sportive

  • SubPrefooter Icon

    Primești răspuns rapid solicitării tale

  • SubPrefooter Icon

    Testează modelul alesînainte de achiziție

  • SubPrefooter Icon

    Conduci fără grijicu garanțiile Renault

  • SubPrefooter Icon

    Fă-ți viața mai ușoarăcu MY Renault