CUM FUNCȚIONEAZĂ O MAȘINĂ HIBRIDĂ?

E-Tech full hybrid - funcționare - Renault

principiul din spatele tehnologiei E-Tech hybrid

Renault a făcut alegerea de a dezvolta 2 tipuri de tehnologie: E-Tech full hybrid, pentru vehiculele care nu trebuie conectate la priză, și E-Tech plug-in hybrid, pentru vehiculele care pot fi conectate. Ambele opțiuni oferă vehicule ecologice care sunt rentabile, combinând plăcerea de a conduce și simplitatea de zi cu zi.

 

Acestea funcționează în același mod, cu doar 2 diferențe:

  • dimensiunea bateriei și, prin urmare, capacitatea de a conduce 100% electric,
  • vehiculele E-Tech plug-in hybrid se pot conecta la rețea pentru a se încărca.

motorizările noastre hibride

Acestea sunt numite „hibride serie-paralel”, deoarece oferă opțiunea de a funcționa ca 100% electric, ca hibrid (motor electric + termic) sau doar cu motorul termic.


Au 2 motoare electrice, precum și un motor termic.


Tehnologiile inovatoare integrate în automobil (cutie de viteze inteligentă, sistem de gestionare a energiei, frânare cu recuperarea energiei) fac posibilă comutarea între diferitele motorizări sau funcționarea simultană a acestora atunci când este necesar. Acest lucru ajută la optimizarea performanței și consumului vehiculului.

 

Motorizările E-Tech oferă o accelerație excelentă, reacții dinamice și emisii reduse de CO2 și consum redus de carburant.

E-Tech full hybrid - motorizare hibridă - Renault
    • motor pe benzină
      motor pe benzină

      Motoarele termice sunt special concepute pentru a reduce consumul și emisiile de CO₂. Prevăzute cu un filtru de particule, acestea combină economia, eficiența și performanța.

    • motorul electric principal
      motorul electric principal

      Ajută la pornirea vehiculului, asigură condusul 100% electric, alimentează roțile și reîncarcă bateria atunci când frânezi sau decelerezi.

    • un motor electric secundar

      Acționează ca electromotor demaror și generator de înaltă tensiune pentru baterie. Este, de asemenea, utilizat ca stabilizator în timpul schimbării treptelor de viteză, pentru a evita trepidațiile și vibrațiile.

    • CUTIE DE VITEZE MULTIMODALĂ INTELIGENTĂ AUTOMATĂ
      CUTIE DE VITEZE MULTIMODALĂ INTELIGENTĂ AUTOMATĂ

      Această cutie de viteze revoluționară oferă performanțe optime. Aceasta funcționează în combinație cu sistemul de gestionare a energiei, care se bazează pe experiența Grupului Renault în domeniul F1. În total, are până la 15 moduri de condus prin 2 trepte electrice și 4 trepte de viteză ale motorului termic, care pot funcționa împreună sau separat.

    • sistem electronic

      Sistemul asigură în mod continuu transferul și conversia CA/CC a energiei electrice între bateria de tracțiune și motorul electric.

    • bateria de tracțiune
      bateria de tracțiune

      O baterie care stochează energia necesară pentru a pune în mișcare vehiculul și apoi pentru a-l menține în funcțiune în modul electric. Dimensiunea sa variază foarte mult în funcție de tipul de propulsie: până la 2 kWh pentru un vehicul full hybrid și până la 10,4 kWh pentru un vehicul plug-in hybrid.

diferitele moduri de tracțiune

Un motor hibrid este alcătuit din 2 motoare principale care alternează sau funcționează simultan pentru a pune în mișcare vehiculul. Află mai multe despre diferitele moduri de tracțiune:

E-Tech full hybrid

tracțiune electrică

La pornire, numai motorul electric pune în mișcare roțile, prin urmare nu se consumă carburant. Te bucuri de pornire silențioasă și condus exclusiv electric până la 130 km/h timp de până la 5 minute, în funcție de stilul de condus și de model*.

 

* Austral E-Tech full hybrid 200

tracțiune hibridă

Acest mod implică utilizarea simultană a două surse de energie pentru a pune în mișcare vehiculul.

Pentru condus dinamic, motorul pe benzină susține motorul electric, menținându-i performanța. Cele două motoare funcționează împreună pentru a crește puterea mașinii. Acest lucru este cunoscut sub numele de funcționare hibridă paralelă.

În unele cazuri, când nivelul bateriei este scăzut, cele 2 motoare funcționează în același timp, dar numai motorul electric pune în mișcare roțile. În acest caz, sistemul de gestionare electronic activează motorul cu ardere internă pentru a optimiza consumul total și pentru a reîncărca bateria. Acest lucru este cunoscut sub numele de funcționare hibridă în serie.

tracțiune cu motorizare termică

Când funcționează doar motorul cu ardere internă, acesta este utilizat la viteza optimă, pentru a acționa roțile vehiculului și pentru a reîncărca bateria. Consumul total al vehiculului este optimizat, iar energia suplimentară este stocată pentru a ajuta la reluarea condusului electric.

de la un mod de tracțiune la altul

Poți trece de la un mod de tracțiune la altul în două feluri:

 

  • automat, utilizând sistemul gestionare electronic de la bord. Acest sistem analizează nivelul de încărcare a bateriei, necesarul de accelerare și tipul de drum și adaptează modul de tracțiune în consecință, ceea ce ajută la optimizarea performanței vehiculului.
 
  • manual, de pe tabloul de bord, numai pentru vehiculele plug-in hybrid, atunci când alegi să conduci 100% electric.

gestionarea încărcării 

E-Tech full hybrid - baterie - Renault

bateria vehiculelor full hybrid

se încarcă numai atunci când conduci, folosind energie cinetică. Aceste vehicule nu trebuie să fie conectate la o sursă de încărcare, deoarece au un sistem care recuperează energia atunci când frânezi sau decelerezi. Acest lucru este suficient pentru a reîncărca complet bateria.

E-Tech plug-in hybrid - baterie - Renault

bateria vehiculelor plug-in hybrid

Se încarcă în principal prin conectarea vehiculului la rețea, dar și în timp ce conduci (aproximativ 10% din potențialul de reîncărcare). Vehiculele plug-in hybrid au o clapetă suplimentară care poate fi utilizată pentru a reîncărca bateria complet.

gama Renault E-Tech full hybrid și E-Tech plug-in hybrid

E-Tech full hybrid - Renault Austral E-Tech full hybrid

E-Tech full hybrid

Vehiculele au 2 motoare electrice și un motor cu combustie, care se reîncarcă în timp ce conduci și fac posibil condusul 100% electric până la 80% din timp (ciclu WLTP urban).

E-Tech full hybrid - Renault Captur E-Tech

E-Tech plug-in hybrid

Vehicule cu motor cu ardere internă și 2 motoare electrice cu posibilitatea de reîncărcare a bateriei, ceea ce face posibilă condusul 100% electric până la 50 km în utilizare mixtă (ciclul WLTP corespunzător diferitelor tipuri de drumuri).

întrebările tale despre cum funcționează mașinile hibride

află și despre