CUM FUNCȚIONEAZĂ O MAȘINĂ HIBRIDĂ?

E-Tech full hybrid - funcționare - Renault

principiul din spatele tehnologiei E-Tech hybrid

Renault a făcut alegerea de a dezvolta 2 tipuri de tehnologie: full hybrid E-Tech, pentru vehiculele care nu trebuie conectate la priză, și E-Tech hybrid reîncărcabil, pentru vehiculele plug-in hybrid care pot fi conectate. Ambele opțiuni oferă vehicule ecologice care sunt rentabile, combinând plăcerea de a conduce și simplitatea de zi cu zi.

 

Acestea funcționează în același mod, cu doar 3 diferențe:

  • dimensiunea bateriei și, prin urmare, capacitatea de a conduce 100% electric,
  • vehiculele plug-in hybrid E-Tech se pot conecta la rețea pentru a se încărca
  • amplasarea unui motor electric pe puntea spate pentru modelele PHEV (hybrid reîncărcabil)

motorizările noastre hibride

Acestea sunt numite „hibride serie-paralel”, deoarece oferă opțiunea de a funcționa ca 100% electric, ca hibrid (motor electric + termic) sau doar cu motorul termic.

două motoare electrice

Ambele tehnologii combină 2 motoare electrice (alternator demaror și motor de tracțiune) cu un motor termic, pentru performanțe optime. Tehnologia hybrid reîncărcabilă dispune de un motor electric suplimentar amplasat pe puntea spate, oferind o experiență de condus mai confortabilă și mai dinamică.

tehnologie pentru performanțe

Tehnologiile inovatoare integrate în vehicul, cum ar fi cutia de viteze inteligentă, sistemul de gestionare a energiei și frânarea cu recuperarea energiei, fac posibilă comutarea între diferitele motoare sau funcționarea simultană a acestora atunci când este necesar. Astfel, consumul de combustibil și performanțele vehiculelor hibride sunt optimizate pentru eficiență maximă.

reprize dinamice

Motorizările E-Tech oferă accelerații rapide, reprize dinamice, mai puține emisii de CO2 și consum redus de combustibil.

motor full hybrid

Vehiculele full hybrid nu trebuie încărcate la priză. Bateria se încarcă automat în timpul deplasării, optimizând consumul de combustibil și simplificând deplasările zilnice.

E-Tech full hybrid - motorizare hibridă - Renault
    • motor pe benzină
      motor pe benzină

      Motoarele termice sunt special concepute pentru a reduce consumul și emisiile de CO₂. Prevăzute cu un filtru de particule, acestea combină economia, eficiența și performanța.

    • motorul electric principal
      motorul electric principal

      Ajută la pornirea vehiculului, asigură condusul 100% electric, alimentează roțile și reîncarcă bateria atunci când frânezi sau decelerezi.

    • un motor electric secundar

      Acționează ca electromotor demaror și generator de înaltă tensiune pentru baterie. Este, de asemenea, utilizat ca stabilizator în timpul schimbării treptelor de viteză, pentru a evita trepidațiile și vibrațiile.

    • cutie de viteze automată multimodală inteligentă
      cutie de viteze automată multimodală inteligentă

      Această cutie de viteze revoluționară oferă performanțe optime. Este corelată cu sistemul de gestionare a energiei bazat pe experiența Renault. În total, are până la 15 moduri de condus prin 2 trepte electrice și 4 trepte de viteză ale motorului termic, care pot funcționa împreună sau separat.

    • sistem electronic

      Sistemul asigură în mod continuu transferul și conversia CA/CC a energiei electrice între bateria de tracțiune și motorul electric.

    • bateria de tracțiune
      bateria de tracțiune

      O baterie care stochează energia necesară pentru a pune în mișcare vehiculul și apoi pentru a-l menține în funcțiune în modul electric. Dimensiunea sa variază foarte mult în funcție de tipul de propulsie: până la 2 kWh pentru un vehicul full hybrid și până la 10,4 kWh pentru un vehicul plug-in hybrid.

motor hybrid reîncărcabil

Vehiculele noastre hybrid reîncărcabile utilizează o tehnologie similară cu cea a modelelor full hybrid. Diferență constă în capacitatea bateriei, posibilitatea de încărcare de la o priză electrică, de unde și termenul „plug-in” (cu conectare la priză), și adăugarea unui al doilea motor electric.

Motorizare Renault plug-in hybrid
    • motorul

      Motorizarea plug-in hybrid este similară cu cea full hybrid. Dispune de un motor termic, un motor electric, unitate de comandă propulsie, cutie de viteze multimodală și un al doilea motor electric.

    • bateria de tracțiune

      Această baterie stochează energia necesară pentru deplasarea vehiculului plug-in hybrid, astfel încât să te poți deplasa în modul electric. Oferă o autonomie de până la 100 km în modul electric, cu o capacitate de până la 22 kWh.

    • motorul amplasat în spate

      Motorul electric amplasat pe puntea spate permite deplasarea cu tracțiune integrală.

diferitele moduri de tracțiune

Un motor hibrid este alcătuit din 2 motoare de tracțiune principale care alternează sau funcționează simultan pentru a pune în mișcare vehiculul. Află mai multe despre diferitele moduri de tracțiune:

E-Tech full hybrid

de la un mod de tracțiune la altul

Poți trece de la un mod de tracțiune la altul în două feluri:

 

  • automat, utilizând sistemul gestionare electronic de la bord. Acest sistem analizează nivelul de încărcare a bateriei, necesarul de accelerare și tipul de drum și adaptează modul de tracțiune în consecință, ceea ce ajută la optimizarea performanței vehiculului.
 
  • manual, de pe tabloul de bord, numai pentru vehiculele hybrid reîncărcabile, atunci când alegi să conduci 100% electric.

de la tracțiune față la tracțiune spate

Motorizarea hybrid reîncărcabilă, echipată cu un motor spate, poate funcționa cu tracțiune față, tracțiune spate sau tracțiune integrală. În funcție de modul de conducere selectat (eco, sport, normal) și de tipul de tracțiune, vehiculul ajustează automat combinația ideală de tracțiune spate și față pentru a garanta confortul și eficiența energetică.

gestionarea încărcării 

E-Tech full hybrid - baterie - Renault

bateria vehiculelor hybrid simple

Bateria se încarcă numai atunci când conduci, folosind energie cinetică. Vehiculele hybrid simple nu trebuie să fie conectate la o sursă de încărcare, deoarece au un sistem care recuperează energia atunci când frânezi sau decelerezi. Acest lucru este suficient pentru a reîncărca complet bateria. În timpul tracțiunii termice, motorul se reîncarcă.

E-Tech plug-in hybrid - baterie - Renault

bateria vehiculelor hybrid reîncărcabile

Bateria se încarcă în principal prin conectarea vehiculului la rețea, dar și în timp ce conduci (aproximativ 10% din potențialul de reîncărcare). Vehiculele hybrid reîncărcabile au o clapetă suplimentară care poate fi utilizată pentru a reîncărca bateria complet.

gama Renault full hybrid E-Tech și E-Tech hybrid reîncărcabil

full hybrid E-Tech - Renault Austral full hybrid E-Tech

full hybrid E-Tech

Vehiculele cu 2 alternatoare de pornire, cu motor electric și un motor cu combustie, se reîncarcă în timp ce conduci și fac posibil condusul 100% electric până la 80% din timp (ciclu WLTP urban).

full hybrid E-Tech - Renault Captur E-Tech

E-Tech hybrid reîncărcabil

Vehicule cu motor cu ardere internă și 2 motoare electrice cu posibilitatea de reîncărcare a bateriei, ceea ce face posibilă condusul 100% electric până la 100 km în utilizare mixtă (ciclul WLTP corespunzător diferitelor tipuri de drumuri).

întrebările tale despre cum funcționează mașinile hibride

află și despre