E-Tech full hybrid și plug-in hybrid, experiența Renault
Găsești toate răspunsurile la întrebările tale despre tehnologiile Renault E-Tech full hybrid și E-Tech plug-in hybrid folosite de vehiculele noastre.
Adjectivul „hibrid” se aplică la ceva care este compus din mai multe elemente.
Când se aplică unui vehicul, „hibrid” se referă la vehiculele care combină două tipuri de motor.
Acestea grupează o motorizare electrică cu un motor termic pentru a te ajuta să reduci consumul și să mărești performanța vehiculului.
Un vehicul hibrid combină două tipuri de motorizări: un motor termic (întotdeauna benzină pentru Renault) și unu sau mai multe motoare electrice. Acestea sunt combinate cu o baterie de tracțiune care stochează energia electrică.
Motorizările semi-hibride nu sunt o tehnologie E-Tech, deoarece nu poți conduce complet electric.
Presupune micro-hibridarea vehiculului, care oferă asistență electrificată (12 V sau 48 V) motorului termic numai în timpul pornirii și accelerării pentru a reduce consumul și a îmbunătăți performanța.
Prin urmare, oferă un condus mai flexibil și mai dinamic, permițând în același timp economii de combustibil de până la 20% în comparație cu un motor pe benzină neelectrificat echivalent.
* soluție tehnică de 48 V
Un vehicul hibrid pornește folosind exclusiv motorizarea electrică, care este mai eficientă la pornire. Apoi alternează între tracțiune electrică (motor 100% electric), tracțiune hibridă (motor pe benzină și motor electric) și tracțiune cu motor termic (motor pe benzină).
Comutarea are loc automat în funcție de accelerația necesară, de condițiile drumului și de încărcarea bateriei de tracțiune. La unele modele poate fi folosit un buton EV pentru a aplica manual modul electric; în toate celelalte situații, sistemul de gestionare a energiei efectuează automat modificările pentru a obține cel mai bun compromis între consum și performanță.
Principala inovație a vehiculului hibrid este integrarea a două tipuri de motoare în același vehicul: un motor termic și unu sau chiar mai multe motoare electrice.
Tehnologia integrată gestionează automat trecerea între trei moduri de condus: electric, termic și hibrid (care utilizează arderea internă și energia electrică).
Principalul avantaj al vehiculului hibrid este că acesta combină aspectul practic al unei mașini cu combustie cu avantajele ecologice și economice ale motorizării electrice.
Pe baza experienței noastre dobândite în F1, managementul energiei și cutia de viteze automată multimodală oferă o flexibilitate semnificativă de zi cu zi, oferind în același timp performanță și economie.
Un vehicul electric are doar un motor electric și, prin urmare, folosește motorul electric tot timpul.
Desigur, autonomia de rulare 100% electrică a unei mașini electrice este semnificativ mai mare decât cea a unui vehicul hibrid și poate fi de până la 450 km.
Un vehicul hibrid funcționează folosind un motor pe benzină combinat cu unu (sau mai multe) motoare electrice, alternând între cele trei moduri de tracțiune (hibrid, pe benzină și electric) care sunt posibile prin această combinație de echipamente.
Autonomia de rulare a unei mașini electrice este, desigur, mai mică decât cea a vehiculelor hibride, dar crește constant. Astăzi, până la 450 km sunt posibili în modul 100% electric, fiind așteptați mai mulți în viitorul apropiat.
Dacă ai un vehicul complet hibrid (sau E-Tech full hybrid), aceasta se încarcă pe măsură ce conduci folosind energia cinetică și motorul termic. Bateria se încarcă complet autonom pe măsură ce frânezi și încetinești. Cu toate acestea, poți regla nivelul de recuperare pentru a accentua sau reduce fenomenul.
Dacă ai o mașină hibrid plug-in, o poți încărca și prin conectarea la rețeaua electrică, la o stație de încărcare publică sau încărcând-o acasă. 3,7 kW este puterea maximă a încărcătoarelor noastre pentru vehicule.
Vehiculele noastre hibride sunt desigur fiabile și beneficiază de experiența noastră în dezvoltarea motoarelor electrice și a motoarelor cu ardere internă.
Datorită designului lor hibrid, motorul cu combustie nu este utilizat la fel de mult în timpul pornirii și accelerării, fazele cele mai de impact.
Pe lângă aceasta, nu există ambreiaj sau curea de transmisie, ceea ce înseamnă mai puțină întreținere și costuri de întreținere mai mici prin limitarea pieselor de schimb.
Un vehicul hibrid are un motor cu combustie și unu sau mai multe motoare electrice. Pe acestea le folosește alternativ, în funcție de profilul drumului, viteza necesară și nivelul de încărcare a bateriei.
Vehiculele hibride Renault beneficiază de experiența noastră bogată în fabricarea de mașini în sectorul mobilității electrice. Renault de asemenea, își instruiește întreaga rețea cu privire la caracteristicile specifice ale vehiculelor hibride - consultanții Renault sunt deja gata să te întâmpine și să te ajute cu întreținerea vehiculului. În cele din urmă, bateriile de tracțiune pentru mașini hibride sunt garantate 8 ani/160.000 km.
Un vehicul full hybrid se încarcă în timp ce conduci: șoferul nu trebuie să facă nimic! Cu toate acestea, vehiculele E-Tech plug-in hybrid pot fi încărcate (stații publice de încărcare; stații de încărcare rapidă etc.) pentru a te ajuta să optimizezi consumul. Îți recomandăm să le încarci în fiecare zi pentru a beneficia de toate avantajele (autonomie mai mare, viteză mai mare în tracțiune electrică, economii legate de consum etc.).
În orice caz, vehiculul funcționează perfect folosind doar rezervorul de benzină. Dacă bateria este descărcată, dar mai ai benzină, nu există riscul de a se defecta.
Dacă nu dorești să încarci vehiculul manual, atunci alege un model full hybrid.
Da, categoric! Un vehicul hibrid continuă să funcționeze chiar și atunci când bateria sa este descărcată (apoi folosește doar benzină). Mai mult, se încarcă în timp ce conduci folosind energia cinetică și energia de ardere generată de motorul pe benzină.
Autonomia de rulare a unui vehicul hibrid este prin urmare mai mare decât cea a unei mașini pe benzină, deoarece poți alterna între mai multe surse de energie. În oraș, când pornește motorul electric, motorul termic nu este folosit prea mult sau deloc, ceea ce în mod logic economisește combustibil.
Și merge și mai departe! În cazul modelului plug-in hybrid, în care bateria se încarcă în timp ce conduci, precum și prin conectarea la o stație de încărcare, autonomia de rulare 100% electrică este și mai mare: cel puțin 50 km în ciclu WLTP, respectiv între 25 și 65 km în situații de condus reale, în funcție de încărcare și tipul de drum.
Recomandări pentru conducerea vehiculului hibrid și optimizarea autonomiei de rulare electrică:
Ca și în cazul unui vehicul clasic, condusul mai lin este, de asemenea, benefic pentru consum. Motorul electric va folosi mai puțină energie și, prin urmare, va crește autonomia de rulare.
Profită la maximum de funcțiile încorporate în vehiculul tău plug-in hybrid:
Poți monta o bară de remorcare pe un vehicul hibrid, cu condiția ca vehiculul remorcat să fie aprobat. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că, adesea, capacitatea de remorcare a unui vehicul hibrid este mai mică decât a unui vehicul pe benzină sau diesel cu putere și cuplu motor echivalent. În cele din urmă, trebuie să reții că remorcarea reprezintă o sarcină suplimentară pentru vehicul și va consuma mai multă energie.
Una dintre diferențele pe care le vei observa atunci când conduci o mașină hibridă este o manetă de viteză automată. Ca și în cazul unei mașini electrice, un vehicul hibrid nu are cutie de viteze manuală sau ambreiaj, ceea ce scutește șoferul de mult efort!
Funcționarea unui vehicul hibrid se bazează pe tracțiune electrică, tracțiune hibridă (benzină + electricitate) și tracțiune 100% pe benzină. În ceea ce privește senzația, nu există nicio dificultate suplimentară pentru șofer: întregul proces de trecere de la un mod la altul este gestionat automat.
Când vehiculul este în tracțiune electrică, condusul este mai lin, vehiculul oferă o mai bună agilitate și o accelerație mai bună decât un vehicul cu motor termic. De asemenea, este mai silențios și fără mirosul neplăcut de benzină. De asemenea, vei simți mai puține vibrații în timpul condusului.
De asemenea, reține că există mai puține constrângeri atunci când conduci un model hibrid: dacă bateria este descărcată, acest tip de vehicul va funcționa exclusiv folosind motorul pe benzină, ca orice vehicul standard cu motor cu combustie. În cele din urmă, dacă optezi pentru un vehicul full hybrid, energia electrică se reîncarcă pe măsură ce conduci.
Bineînțeles! Un vehicul hibrid poate circula absolut pe autostradă, cu aceeași viteză și cu aceeași putere ca un vehicul diesel sau pe benzină.
Într-adevăr, funcționează folosind un motor pe benzină și unul sau mai multe motoare electrice. Această combinație de echipamente îi permite să comute între cele trei moduri de tracțiune (hibrid, benzină și electric).
În oraș, când conduci încet sau oprești frecvent, vehiculul hibrid va trece automat la tracțiune electrică. Imediat ce bateria trebuie reîncărcată sau când topologia terenului o cere, vehiculul va trece la tracțiune hibridă sau 100% pe benzină.
Pe autostradă, când vehiculul este la o viteză constantă, este folosită mai ales tracțiunea motorului pe benzină. Vehiculul funcționează apoi la fel ca o mașină pe benzină cu o cutie de viteze automată!
Dacă există o cerere mare de putere și în funcție de nivelul de încărcare al bateriei, poate fi activat modul hibrid.
Totul depinde de cerințele și prioritățile tale! Vehiculele electrice silențioase și flexibile sunt foarte plăcut de condus, consumă puțin, necesită mai puțină întreținere și sunt mai ecologice. Cu toate acestea, trebuie să fii pregătit să încarci mașina electrică în mod regulat folosind o stație de încărcare specială. În cazul în care conduci pe distanțe scurte într-un mediu urban, o mașină electrică ar trebui să ți se potrivească deosebit de bine și vei face economii: nu mai risipești benzină sau motorină în ambuteiaje, iar încărcarea costă mult mai puțin decât un rezervor plin de benzină sau motorină.
Cu toate acestea, un vehicul hibrid este mai flexibil, deoarece utilizează două tipuri de motorizare. Pe autostradă, de exemplu, trece la tracțiunea motorului termic și funcționează ca orice altă mașină pe benzină. Nu trebuie să fie încărcat la fel de des ca un vehicul electric, sau deloc dacă alegi un hibrid complet, care se încarcă în timp ce conduci.
Nu va trebui să îți faci griji dacă ai acces la o priză, deoarece un model full hybrid îți oferă plăcerea de a conduce electric fără încărcare.
Prin urmare, un model hibrid combină aspectul practic al unei mașini cu combustie și avantajele ecologice și economice ale unei mașini electrice. Vehiculul 100% electric este mai bun pentru mediu și mai economic de rulat, deoarece folosește doar energie electrică.
Vehiculele hibride funcționează parțial pe benzină. Cu toate acestea, hibrizii oferă multe avantaje față de un vehicul diesel.
Cu un hibrid, trebuie să realimentezi mai rar, iar întreținerea motorului este mai puțin costisitoare decât pentru un vehicul diesel. Pe termen lung, costul de utilizare este deci mai mic.
Când folosește tracțiune electrică, un vehicul hibrid este mult mai ecologic decât un diesel (deoarece nu emite CO2). Prin urmare, mașinile hibride nu sunt supuse restricțiilor de trafic în timpul vârfurilor de poluare.
Renault oferă vehicule plug-in hybrid pentru performanțe mai bune în modul de tracțiune electrică. Dar poți opta și pentru un vehicul full hybrid dacă nu vrei să fii nevoit să încarci vehiculul, caz în care vehiculul hibrid nu va schimba modul în care folosești vehiculul pe motorină sau pe benzină (vehiculul se va încărca în timp ce conduci, fără a fi nevoie să faci nimic).
În cele din urmă, vehiculele hibride au întotdeauna o cutie de viteze automată, ceea ce facilitează condusul zilnic.
Ambele!
Poți conduce orice tip de vehicul pe autostradă fără probleme.
Un vehicul hibrid funcționează cu unu sau mai multe motoare electrice și un motor termic. Acesta alternează între tracțiune electrică, tracțiune hibridă (benzină + electricitate) și tracțiune pe benzină. Când conduci pe autostradă, tracțiunea pe benzină va fi folosită pentru a ajuta vehiculul să atingă puterea necesară. Și în acest timp, bateria electrică se poate reîncărca folosind energia de frânare, deoarece o parte din puterea motorului pe benzină este transformată în energie electrică.
Cele două motorizări sunt similare în ceea ce privește nivelul de confort și condus. Totuși, principalul avantaj al unei mașini hibride este consumul său redus în comparație cu modelele pe benzină și întreținerea ușoară.
Vehiculele hibride au mai multe tipuri de motoare, inclusiv un motor pe benzină care preia sarcina propulsării atunci când mașina are nevoie de mai multă putere, cum ar fi pe autostradă.
Alternând între motorul electric și cel pe benzină, un vehicul hibrid utilizează mai puțin combustibil, trebuie să realimentezi mai rar și motorul pe benzină suferă mai puțină uzură! Acesta este marele avantaj al unui vehicul hibrid față de o mașină clasică pe benzină. Reține că un vehicul hibrid funcționează ca orice mașină pe benzină dacă bateria este descărcată: este deci flexibil și practic.
De asemenea, atunci când folosește tracțiune electrică, un vehicul hibrid oferă aceleași beneficii ca și o mașină electrică: generează mai puțină poluare, este mai silențioasă și oferă o deplasare mai lină. La fel ca o mașină electrică, nu are cutie de viteze manuală. Iar dacă conduci mai mult de 35.000 km pe an, vei recupera rapid prețul de achiziție.