Este ușor să-ți reîncarci Renault 5 E-Tech 100% electric la domiciliu, cu ajutorul unui punct de încărcare, o stație de încărcare sau o priză standard. Fabricat în Franța, are o putere configurabilă de 22W, în funcție de instalația electrică și de puterea încărcătorului de bord a mașinii tale.
O încărcare de 30 de minute în timpul călătoriei va crește autonomia de la 15% la 80%, folosind o încărcare rapidă DC cu o putere nominală de cel puțin 100 kW.⁽1⁾.
Cu aproape 90% din punctele de încărcare din Europa care au un rating egal sau mai mic decât 22 kW, există întotdeauna o soluție de încărcare în apropiere. Încărcătorul de 11 kW al Renault 5 îți permite să recuperezi rapid 50% din autonomie.
(1) la versiunea cu baterie cu autonomie confort (52 kWh). Timp de încărcare în condiții optime.
Mașina de oraș este livrată cu un cablu mod 3 care poate fi utilizat acasă, la serviciu și la stațiile publice de încărcare, astfel încât să poți încărca oricând. Opțional sunt disponibile și alte cabluri.
tip de instalare | putere stație de încărcare | puterea de încărcare a vehiculului | cablu necesar | încărcarea bateriei (recomandată) | baterie cu autonomie confort (52 kWh) |
---|---|---|---|---|---|
stație publică de încărcare rapidă (CC) | 100 kW | 100 kW CC¹ | cablu atașat la stația de încărcare | 15-80% | 30 min. |
stație publică sau la domiciliu de încărcare | 22 kW | 11 kW CA | cablu de încărcare tip 2 inclus la achiziționare (trifazat) | 15-80% | 3 h 13 min. |
7,4 kW | 15-80% | 5 h 11 min. | |||
stație de încărcare la domiciliu | 3,7 kW | 11 kW | cablu opțional de încărcare | 15-80% | 9 h 48 min. |
¹ cu bateria cu autonomie standard, puterea maximă este de 130 kW. ¹ cu bateria cu autonomie mare, puterea maximă este de 150 kW. Ține cont că încărcarea CC nu este liniară și variază în funcție nivelul de încărcare și temperatura bateriei.
² cu încărcătorul CA monofazat de 7,4 kW din echiparea standard, puterea maximă oferită de stațiile de încărcare CC trifazat nu va fi accesibilă.
Autonomia indicată pentru condusul în oraș, pe șosea și pe autostradă se bazează pe vitezele medii înregistrate în Europa, ținând cont de fazele de încetinire și accelerare tipice conducerii în condiții reale: aproximativ 20 km/h în oraș, 60 km/h pe șosea și 110 km/h pe autostradă.
* Autonomie maximă de rulare în cea mai favorabilă versiune a ciclului de omologare WLTP. WLTP: Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial. Acest protocol nou, la nivel mondial, este conceput pentru a determina emisiile și consumul de combustibil al vehiculelor cu motoare cu combustie, precum și autonomia vehiculelor electrice, într-un mod mai apropiat de condițiile de conducere de zi cu zi . Datele privind autonomia sunt exprimate în termeni de ciclu combinat (toate tipurile de drumuri) și ciclu urban (în special la viteze mici). Pentru mai multe informații, vizitează https://www.renault.ro/wltp.html
** Autonomie reală estimată în funcție de condițiile de conducere (tip de drum, temperatură exterioară). Această autonomie poate varia în funcție de tipul de condus și de condițiile meteo specifice.
Compatibilitatea cu anumite puteri de încărcare sau infrastructuri de încărcare (cum ar fi încărcătoare rapide care oferă timpi de încărcare foarte scurți) depinde de specificațiile echipamentului vehiculului. Accesează configuratorul pentru a selecta puterea de încărcare cea mai potrivită pentru utilizarea ta. Aceste timpi de încărcare au fost măsurați în condiții optime de temperatură și de funcționare.
* Cum să citești aceste date: Aceasta este autonomia pe care o vei recupera în funcție de încărcarea inițială, de încărcarea dorită și de capacitatea bateriei tale. Poți apoi corela vizual această autonomie recuperată cu timpii de încărcare indicați mai sus. Datele se bazează pe procedura de omologare, colectate în condiții optime de temperatură și încărcare.
Aceste prețuri pentru infrastructura de energie și de încărcare sunt orientative și pot suferi modificări în funcție de prețurile publice observate în apropierea ta sau de contractul tău de furnizare a energiei electrice.
Precizii privind calculele costurilor de încărcare și economii de combustibil: Capacitatea bateriei lui Renault 5 100% Electric (40 sau 60kWh), precum și autonomia utilizată în calcule sunt recuperate automat din simulatorul de autonomie. Faceți clic pe fila 1 Autonomie pentru a accesa din nou acești parametri. Costurile cu energie electrică și combustibil sunt calculate pe baza ofertelor medii ale partenerilor noștri și ale departamentelor interne. Prețul reîncărcării electrice este calculat în funcție de capacitatea bateriei, raportul dintre autonomia calculată și kilometrajul anual, precum și prețul energiei electrice. Calculul ia în considerare pierderea de energie de aproximativ 10% între vehicul și infrastructura de încărcare.
surse: https://energy.ec.europa.eu/data și analysis/weekly oilbulletin_en, https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/nrg_pc_204 și https://ro.globalpetrolprices.com/Romania/
La curent alternativ (CA) sau curent continuu (CC). Stațiile de încărcare convenționale de la domiciliu și publice oferă curent alternativ. Stațiile de încărcare rapidă care sunt amplasate pe autostrăzi oferă curent continuu.
Bateria funcționează cu curent continuu, astfel încât încărcătorul vehiculului transformă CA în CC dacă mașina este conectată la o stație de încărcare convențională.
Pentru a încărca vehiculul la domiciliu, cu cablul tip 2 furnizat, trebuie să instalezi o priză ranforsată sau o stație de încărcare. Ocazional, poți încărca vehiculul la domiciliu și de la o priză casnică, cu un cablu Flexicharger disponibil opțional.
Stația de încărcare la domiciliu trebuie să fie de 7,4 kW CA monofazat sau 11 kW CA trifazat. Cablurile adecvate sunt numite cabluri de tip 2 sau cabluri Flexicharger (în cazul unei prize casnice ranforsate).