• Luca de Meo, Director General al Renault Group, preia conducerea noii echipe manageriale a Ampere.
 
  • Doi executivi cheie ai Renault Group, Josep Maria Recasens și Vincent Piquet vor fi numiți Director de Operațiuni și, respectiv, Director Financiar al Ampere.
 
  • Ampere este creat pentru a deveni un lider european în domeniul vehiculelor electrice în termeni de competitivitate și tehnologie.
 
  • Ampere vizează o reducere a costurilor per vehicul cu 40 % pentru viitoarea generație de automobile lansată după anul 2027.
 
  • Ampere va organiza un Capital Markets Day în al doilea semestru al anului 2023.

 

Luca de Meo, Director General al Renault Group, va prelua și conducerea echipei de management al Ampere, filiala sa dedicată vehiculelor electrice și domeniului software. Această numire va deveni efectivă odată cu finalizarea fazei de separare a Ampere, prevăzută să aibă loc în semestrul al doilea al anului 2023. Luca de Meo își va păstra responsabilitățile actuale de Director General al Renault Group.

 

Doi executivi cheie ai Renault Group, Josep Maria Recasens și Vincent Piquet, vor fi numiți Director de Operațiuni și, respectiv, Director Financiar al Ampere.

 

Aceste numiri, la cel mai înalt nivel al grupului, constituie cea mai bună susținere pentru strategia inovatoare și rentabilă a Ampere, inclusiv pentru posibila sa introducere la bursă.

Luca de Meo, Director General al Renault Group, a declarat:

"Datorită muncii depuse în cadrul Renault Group în cursul ultimilor doi ani, Ampere este pe punctul de a decola, susținut de atuuri inițiale unice: unul din lanțurile de valoare în domeniul EV printre cele mai integrate din industrie, o abordare de pionier în domeniul vehiculului definit de software (software defined vehicle) și capacități de inginerie și de fabricație de vârf. Combinația de agilitate a unui « pure player » cu forța unui constructor de automobile stabilit face din Ampere un actor unic. Acum trecem la etapa de punere în practică a proiectului. Cu cât ne specializăm mai mult, cu atât aceasta creează oportunități evidente pentru Ampere în cursa către vehiculul electric și definit de software. Obiectivul nostru îl constituie reducerea cu 40 % a costurilor pentru viitoarea generație de vehicule și oferirea de produse atrăgătoare la cel mai bun preț."

Ampere este un proiect de creare de valoare, cu obiectivul unui ritm de creștere anuală compusă (TCAC) a cifrei de afaceri de 30 % până în 2030. În condițiile în care 80 % din investiții sunt deja realizate, Ampere vizează un profit operațional și un free cash flow echilibrat încă din 2025, și o marjă de două cifre în 2030. 

 

În cursul ultimilor doi ani, Renault Group a pregătit terenul pentru ambițiile Ampere. Încă din prima zi, Ampere se va putea baza pe unul din cele mai bune ecosisteme electrice și de software din Europa:

 

  • O acoperire excepțională a lanțului de valoare în domeniul vehiculelor electrice, datorită unei abordări integrate unice, care permite creșterea de la 10 % în 2019 la 30 % în 2022, și la 80 % în 2030.
 
  • Tehnologii de vârf dezvoltate în cursul ultimilor 15 ani de leadership al Renault pe piața europeană a vehiculelor electrice, inclusiv două platforme electrice proprii.
 
  • Capacități software de vârf, dovedite de unul din cele mai bune sisteme de infotainment de pe piață.
 
  • Peste 20 de parteneriate solide cu companii dintre cele mai inovatoare, acoperind întregul lanț de valoare al vehiculelor electrice și software, de la Google la Qualcomm, trecând prin Valeo și STMicroelectronics.
 
  • Un ecosistem de fabricație unic în Franța (ElectriCity), cu o capacitate de 400 000 unități încă din prima zi, o foaie de parcurs clară pentru atingerea unui volum de 1 milion de unități și a unei productivități la cel mai bun nivel; 80 % dintre furnizori se află la o distanță mai mică de 300 de kilometri, asigurând reactivitate, rentabilitate și limitarea amprentei de carbon...
 
  • Un grad de notorietate al mărcii Renault de 95 % și o prezență alcătuită din 4 700 de concesionari pe întreg continentul european.

 

Dispunând de o echipă de circa 10.000 de persoane înalt calificate, dintre care o treime ingineri, Ampere este pregătit să intre în competiție cu cei mai buni jucători din domeniul vehiculelor electrice și al software-ului: 

 

  • Reducerea cu 40 % a costurilor pe vehicul în cazul viitoarei generații de automobile lansate la orizontul anului 2027 și dincolo de această dată. O parte din dispozitivele necesare sunt deja integrate în producția modelelor Renault 5 (2024) și Renault 4 (2025).
 
  • Explorarea tehnologiilor pentru bateriile actuale și cele viitoare, de la chimia sodiu-ion la bateriile în stare solidă.Eficiența lanțului de tracțiune energie-baterie-roată de circa 90 %.
 
  • Reducerea diversității pieselor cu circa 30 %.
 
  • Îmbunătățirea productivității fabricației la cele mai bune nivele, ajungând la mai puțin de 10 ore pentru producerea unui vehicul.
 
  • Dezvoltarea unei arhitecturi inovatoare rentabile și deschise a vehiculului definit de software (SDV).
 
  • O experiență client cu etape lipsite de griji: posibilitatea de a opta pentru o experiență digitală sau fizică; o experiență de reîncărcare ușoară datorită unei rețele europene dense; o valoare de revânzare îmbunătățită datorită unei gestiuni a ciclului de viață complete și a unei actualizări permanente a SDV.

 

Dincolo de tehnologie și de competitivitate, Ampere va propulsa Renault către viitor. El va dispune de o gamă convingătoare, alcătuită din modele precum Megane E-Tech electric, Scenic E-Tech electric, Renault 5 și Renault 4.

 

Echipa de conducere a Ampere va oferi mai multe detalii cu ocazia unui Capital Markets Day care va avea loc în al doilea semestru al anului 2023.

 

Informații importante

Acest comunicat de presă conține informații și declarații prospective, legate în special de proiectul de cotare la bursă al Ampere și la obiectivele acesteia Ampere. Aceste declarații prospective sunt în general identificate prin cuvinte precum "vizează", "se așteaptă", "anticipează", "ar putea", "prevede", sau "estimează", precum și prin alți termeni similari. Aceste declarații prospective pot fi supuse unor numeroase riscuri și incertitudini, care  nu se află sub controlul Renault Group și care ar putea conduce la rezultate, performanțe sau evenimente diferite de cele menționate implicit sau explicit în aceste declarații. Aceste riscuri și incertitudini le includ pe cele identificate la secțiunea 4.2 a Documentului de Înregistrare Universal al Renault Group, depus pe lângă Autoritatea Piețelor Financiare (AMF) la data de 16 martie 2023 și disponibil pe site-ul Internet al Societății (www.renaultgroup.com) și pe site-ul Internet al 'AMF (www.amf-france.org). Aceste declarații prospective nu sunt date decât la data prezentului comunicat de presă. Acest comunicat nu conține și nu constituie o ofertă de vânzare a unor valori mobiliare, nici o invitație sau incitare la investiții mobiliare în Franța, Statele Unite sau în orice altă jurisdicție.