Rezumat

Boulogne-Billancourt, 15 noiembrie 2023

 

Ampere, forța motrice a transformării Renault Group

 

  • O companie dedicată vehiculelor electrice (EV) și software-ului, care proiectează, produce și comercializează mașini electrice de pasageri sub marca Renault în Europa.
  • O separare de succes realizată la 1 noiembrie 2023, făcând din Ampere o companie autonomă și poziționând-o drept primul jucător european de vehicule electrice și software.
  • Ampere și-a asumat să răspundă celor mai importante provocări ale transformării industriei auto: zero emisii și dezvoltarea de software.
  • Ampere are 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri.
  • Active solide pentru care majoritatea investițiilor au fost deja realizate: platforme dedicate pentru vehicule electrice, un ecosistem industrial (lanțuri valorice EV & software și pol de fabricație) și o gamă atrăgătoare de produse.

 

 

O poveste despre creștere datorată avantajului de cost, gamei complete de produse și experienței personalizate pentru clienți

 

  • Are ca scop atingerea parității prețurilor de listă EV / ICE înaintea concurenței, datorită unei foi de parcurs clare pentru reducerea costurilor cu 40% până în 2027/2028, între prima și a doua generație de vehicule electrice din segmentul C.
  • O gamă care cuprinde șapte vehicule până în 2031 pe piața europeană: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, „Legend” și alte două vehicule.
  • Business suplimentar (vehicule și software) cu alte mărci și parteneri precum Alpine, Nissan și Mitsubishi Motors.
  • Avantaje competitive dincolo de produs prin oferirea de experiențe personalizate clienților de vehicule electrice: notorietatea mărcii Renault, rețeaua de distribuție, rețeaua de service, ecosistemul de încărcare și soluțiile de finanțare.

 

O poveste despre excelență tehnologică, inovație și parteneriate

 

  • 35% dintre angajați sunt ingineri, iar dintre aceștia, 1.800 de talente de top în inginerie software și sisteme pentru a oferi inovații tehnologice.
  • Cele mai bune soluții tehnologice cu OpenR Link, deja încorporate în Megane E-Tech și Scenic E-Tech.
  • O abordare orizontală unică ce implică parteneriate cu Google și Qualcomm Technologies pentru a economisi timp și costuri, pentru a reduce riscurile în execuție și pentru a oferi clienților cele mai bune soluții de pe piață.
  • Primul vehicul definit de software (SDV) este așteptat pentru lansare în 2026.

 

 

Gata de start încă din prima zi, datorită unei baze solide și susținerii Renault Group

 

  • ElectriCity, un ecosistem industrial compact din punct de vedere geografic, cu productivitate ridicată și emisii scăzute de carbon.
  • Abordare ecosistemică unică pentru a acoperi întregul lanț valoric al vehiculelor electrice cu investiții limitate și agilitate tehnologică, prin parteneriate cu cei mai buni furnizori de baterii și dezvoltatori de grupuri motopropulsoare pentru EV.
  • Relație structurată și reciproc avantajoasă între Renault Group și Ampere.

 

 

ESG nativ

 

  • Clasată pe locul 1 de către Sustainalytics în sectorul auto1 și în top 6 al celor mai bune procente aparținând tuturor companiilor la nivel global, cu un scor de 12,8.
  • Target net zero al companiei Ampere până în 2035 și al ElectriCity până în 2025.
  • Standarde înalte în ceea ce privește drepturile omului, transparență și etică în cadrul companiei și de-a lungul lanțului de aprovizionare.
  • Guvernanță corporativă independentă și eficientă, cu 11 Directori, experți în tehnologie și auto, dintre care 1/3 vor fi independenți.

 

Profil financiar robust, ținte cu risc scăzut și rentabilitate ridicată

 

  • Strategie de creștere cu un target de ~1 million de vehicule până în 2031. 
  • Venituri vizate de peste 10 miliarde euro în 2025, cu patru vehicule, ajungând la peste 25 miliarde euro în 2031, cu șapte vehicule, ceea ce se traduce într-o CAGR2 de +30% între 2023 și 2031.
  • Atingerea profitului vizat și a pragului de rentabilitate al free-cash flow-ului în 2025, marjă operațională de peste 10% din 2030 și peste 80% conversie de numerar3 în 2031.
  • Vizarea unui IPO (Initial Public Offering)  în S1 2024 în condiții de piață favorabile. Nissan și Mitsubishi Motors, primii investitori importanți, care investesc împreună până la 0,8 miliarde euro în Ampere. Qualcomm Technologies este si ea interesată de o investiție în noua companie. Renault Group va păstra o majoritate puternică în capitalul Ampere.

 

Se referă la companiile din sub-industria Automobile evaluate conform modelului cuprinzător

Compound annual growth rate

Calculat ca free cash flow ca % din profitul operaţional

 

“Ampere este un răspuns ambițios, holistic și structural al industriei europene la provocările venite din est și vest.În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață.

 

Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa.

 

Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă.

 

Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă.

 

Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.” a declarat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group.

“Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană.

 

Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive.

 

Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare.

 

Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari.” a spus Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group.

 

Urmărește conferința live pe 15 noiembrie la ora 15:00, ora României, disponibilă pe www.renaultgroup.com