Renault Sport: o pasiune pentru mașinile de înaltă performanță

Mégane RS Ultime beneficiază de expertiza unică a designerilor, inginerilor și experților care au contribuit la formarea reputației Renault Sport la Les Ulis (Franța) în ultimii 20 de ani. Prin modelele emblematice ale gamei Renault Sport, pilotul de teste Laurent Hurgon vorbește despre pasiunea pentru performanță care continuă să-i conducă pe toți cei care lucrează în baza Les Ulis, care este acum dedicată mărcii Alpine.

Youtube este dezactivat. Permiteți cookie-urilor să acceseze conținutul video.

Întrebat dacă s-a gândit vreodată la o carieră alternativă, acesta răspunde fără a avea nevoie de timp pentru reflecție... "Să îmi schimb viața pe care o am cu alta? În nici un caz!".

Story Renault Sport Laurent Hurgon

"Sunt atât de norocos că am lucrat la Renault Sport în toți acești ani. A fi implicat în dezvoltarea mașinilor de înaltă performanță este ceva la care majoritatea împătimiților de mașini nu pot decât să viseze!”

 

Laurent Hurgon, pilot de testare și dezvoltare, Renault Sport / Alpine Cars

Un model atipic pentru început

Renault Sport a ajuns să întruchipeze tipul de inginerie auto îndrăzneață și gândire proiectivă care reprezenta viziunea sa inițială atunci când primul model a trecut prin mâinile experților. Susținut de succesul avut de Clio Williams, a urmat spectaculosul roadster Renault Sport Spider cu două locuri – nume de cod W94, provocând ceva senzație la momentul dezvăluirii sale la Salonul Auto de la Geneva din 1995.

 

A combinat un șasiu din aluminiu cu un motor spate central și a fost asamblat la uzina Alpine din Dieppe, Normandia, din 1995 până în 1999, punând bazele viitoarei viziuni Renault Sport.

Story Renault Sport Spider

Expertiză de invidiat

Filosofia care a dat naștere modelului Spider a fost aplicată ulterior modelelor de serie, cu același accent pe performanță și plăcerea de a conduce. În 2000, Clio RS bazat pe Clio 2 a preluat ştafeta cu dotări performante care le-au depășit pe cele al lui Clio Williams. Clio 3 și Clio 4 au urmat în mod similar viziunea Renault Sport, dar versiunea care a lăsat probabil amprenta cea mai mare a fost Clio V6 - lansat tot în 2000 - al cărui motor de 230 CP și pasajele accentuate ale roților au dat lovitura! De atunci a devenit un obiect de colecție râvnit, despre care se știe că își schimbă posesorul pentru mai mult de 100.000 de euro!

Story Clio V6

În consecință, Renault Sport și-a îndreptat atenția către Mégane cu aceeași pasiune și ambiție pentru performanță, iar Laurent Hurgon a făcut parte din echipa responsabilă cu dezvoltarea versiunilor succesive ale modelului... ”Renault Sport avea o experiență solidă în motorsport, așadar am folosit lecțiile învățate pe circuitul de curse și în  etapele de raliu din întreaga lume la autovehiculele noastre. Un exemplu a fost amortizorul hidraulic de compresie care a apărut pentru prima dată pe Clio RS și care a fost rezultatul experienței noastre de raliu.”

Story Renault Sport Range

O altă tehnologie evidențiată de Laurent Hurgon este direcția pe patru roți. "Prima dată când am testat-o, a fost o experiență cu totul nouă. Revoluţionar!" A apărut pe toate versiunile Mégane RS, ale căror numere includ radicalul R26R. "Pentru noi, R26R a marcat începutul unei noi ere. Misiunea noastră a fost pur și simplu să transformăm Mégane 2 RS într-o mașină de competiție. Așadar, am scos bancheta din spate, am înlocuit geamurile cu plexiglas și am montat o evacuare din titan, capotă din carbon etc.”

Recorduri de încredere!

O parte din dezvoltările spectaculoase au fost realizate în apropiere de Nordschleife  în regiunea Nürburgring din Germania. "Nordschleife a fost perfect pentru acest lucru. Are orice tip de viraj, de la lent la mediu și extrem de rapid. Este atât de solicitant, mai ales asupra trenului de rulare și caroseriei. Totul s-a transformat! Am desfășurat un program intensiv de teste de anduranță și am stabilit câteva noi recorduri pentru o mașină cu tracțiune față!”

Story Megane Sport R26R

Prima a fost cronometrată de Vincent Bayle în 2008, la volanul R26R. Laurent Hurgon a mai avut trei: în 2011 în Mégane 3 Trophy, în 2014 în Mégane 3 Trophy-R și în 2019 în Mégane 4 Trophy-R. "A fost o aventură fantastică. Sinergia din echipă a fost excepțională, toți lucrând pentru un obiectiv comun. Am fost incredibil de norocos să fi fost tipul care a încheiat acest proces. Sunt atât de mândru de ceea ce am realizat. A fost un privilegiu. Nu voi uita niciodată.” Au fost stabilite mai multe recorduri pe alte circuite la fel de celebre, precum Spa și Suzuka.

Story Laurent Hurgon Megane 4 R.S. Trophy-R

După ce a lucrat la diferitele proiecte Mégane, Laurent Hurgon are o slăbiciune pentru două dintre ele: "R26R, desigur, și Mégane 4 Trophy-R. A fost cu adevărat o experiență, mai ales cu ultimul Mégane 4 Trophy-R! În termeni de performanță, ștacheta fusese pusă foarte, foarte sus și dezvoltarea ei ne-a ținut ocupați. Când am participat la Nürburgring, a fost singura dată când a trebuit să recurg la un al doilea tur.”

 

La 1 mai 2021, Renault Sport Cars a fost redenumit Alpine Cars, ceea ce înseamnă că Mégane RS Ultime va fi ultimul din seria RS. Lansat în ianuarie 2023, acest model oferă întreaga gamă de expertiză Renault Sport, inclusiv puntea față cu pivoți independenți, șasiu Cup coborât, amortizoare hidraulice de compresie și sistem de direcție 4CONTROL. Este într-o ediție limitată de numai 1976 mașini numerotate (simbolizând anul înființării Renault Sport), toate semnate de... Laurent Hurgon.

Story Megane R.S. Ultime

Chiar dacă Mégane RS Ultime încheie o poveste prestigioasă, nu vă temeți, totuși, pentru că know-how-ul Renault Sport nu va fi în niciun caz irosit, fiind acum dedicat viitoarelor modele ale gamei Alpine!