Mulți iubitori de mașini sport pot aștepta performanțe sporite și un design mai sportiv, deoarece noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY completează linia Renault Sport prin extinderea familiei versiunilor Trophy dezvoltate de la prima generație a lui Mégane R.S.

New MÉGANE R.S. TROPHY vine cu o versiune nouă a motorului turbo de 1.8 litri, oferind o putere sporită de 300 CP și un cuplu de 420 Nm, în mare parte datorită utilizării tehnologiilor de pionierat, în special pentru turbocompresor și sistemul de evacuare. Acest motor poate fi combinat cu o cutie de viteze manuală sau EDC, cu dublu ambreiaj.

 

Dispunând de cele mai recente inovații Renault Sport în materie de șasiu și suspensie, incluzând si sistemul de direcție cu patru roți viratoare 4CONTROL și noul sistem cu patru amortizoare hidraulice care reduc șocurile, Noul MÉGANE R.S. TROPHY vine de asemenea in standard cu șasiul Cup, care are o suspensie rigidă și un diferențial mecanic limitat Torsen®. Aceasta versiune este îmbunătățită si cu ajutorul discurilor de frână bi-material, jantele de 19” și anvelopele Bridgestone foarte performante, care pot fi asociate cu roti noi, mai ușoare si exclusive. Și pentru cea mai buna experiență la interior, Noul MÉGANE R.S. TROPHY poate fi echipat cu o nouă generație de scaune față Recaro, cu tapițerie Alcantara®.

 

Intersectând-se cu așteptările entuziaștilor care caută exclusivitate, versiunea TROPHY rămâne în mod eminamente potrivit pentru utilizarea de zi cu zi, oferind toate caracteristicile lui Mégane R.S., în special:

 

  • Abilitatea de a selecta diferite moduri de conducere folosind sistemul Multi-Sense
  • Performanțele excepționale ale sistemului de iluminare, R.S. Vision
  • Sistemul de telemetrie și de colectare a datelor, R.S. Monitor

Nico Hülkenberg, pilot Renault Sport Formula One Team și ambasador Renault Sport

“Am fost implicat in procesul de dezvoltare Mégane RS de anul trecut si sunt foarte mulțumit sa vad o versiune si mai sportivă adăugată familiei! Fiecare dintre noile caracteristici ale Noului Renault MÉGANE RS TROPHY oferă performanțe sportive sporite. In mod evident este un pas înainte pentru a avea mai multă putere și o aderență mai bună și pentru a beneficia de o rezistență îmbunătățită la frânare. De asemenea, mi-a plăcut sentimentul oferit de noile scaune: confortul oferit pentru conducerea sportivă este excelent." 

MÉGANE R.S. Trophy: Ce POVESTE!

Primul Mégane R.S. Trophy a apărut in 2005,la doar noua luni după lansarea Mégane II R.S. modificările au vizat in primul rând șasiul, denumit Sport2. Rotile mai ușoare, arcurile mai rigide, amortizoarele specifice și sistemul ESP care putea fi dezactivat - toate au contribuit la îmbunătățirea performanțelor.

 

După ce versiunea de producție a fost disponibilă la vânzare în 2009, o versiune Trophy a lui Mégane III R.S. a fost introdusa în 2011. Bazat pe șasiul CUP, acesta a fost echipat cu un motor îmbunătățit, cu o putere sporita de la 250 la 265 CP. Performanțele sale l-au făcut să devină  cel mai rapid model de serie cu tracțiune față, fapt dovedit de recordul de 8:07.97 stabilit de Laurent Hurgon pe Nordschleife la Nürburgring. A fost, de asemenea, un succes comercial, vânzările ajungând de două ori mai mari decât cele prognozate!

 

Adoptând direcțiile de design ale Colecției Mégane 2014, o versiune finală bazată pe Mégane III a mers și mai mult în căutarea performanței. După cum sugerează și numele său, 275 Trophy  a venit cu un motor re-gândit, cu putere suplimentară. Acest Trophy a venit, de asemenea, cu un sistem de evacuare Akrapovič din titan, o greutate redusă și amortizoare Öhlins, ca opțiune.

MOTOR: VALORIFICAREA TEHNOLOGIEI PENTRU CREȘTEREA PERFORMANȚEI SPORTIVE

Întâlnit prima dată pe noul MÉGANE R.S., motorul turbo de 1,8 litri cu injecție directă, derivat din sinergiile Alianței Renault-Nissan, vine cu un upgrade care îi permite să treacă simbolul 300 CP (220kW) pentru prima dată în gama R.S.. Cuplul a fost de asemenea mărit, ajungând la o intensitate de 420 Nm (+ 20 Nm) pe cutia de viteze EDC și 400 Nm în versiunea manuală.

 

Puterea sporită oferă o accelerație mai bună, inclusiv la turații ridicate, în timp ce cuplul - unul dintre cele mai bune din clasă - contribuie la plăcerea de a conduce și confortul la volan. Aceste performanțe îmbunătățite sunt, în mod evident, conforme cu noul standard de control al emisiilor, Euro6d-Temp, care intră în vigoare la 1 septembrie 2018.

 

Pentru a compensa creșterea substanțială a presiunii de evacuare a gazelor de ardere, în legătură cu adăugarea unui filtru de particule, specialiștii de la motoare s-au concentrat în special asupra eficienței turbocompresorului prin implementarea unei tehnologii preluate direct din Formula 1.

 

Turbina - care se rotește la aproape 200.000 rpm - este așadar acum montată pe un sistem de rulmenți cu bile ceramice. Mai ușoara, mai densa si mai fina decât oțelul, ceramica ajută la reducerea frecării. De fapt, această tehnologie reduce forțele de frecare din ansamblu la o treime, în comparație cu un sistem tradițional de rulmenți cu bile (film de ulei), îmbunătățind timpul de răspuns al sistemului de supra-alimentare.

 

În plus față de turbo, noul sistem de evacuare este a doua zonă în care performanța motorului a fost îmbunătățită pe noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY. Amortizorul de zgomot din spate a fost echipat cu o supapă mecanică care permite ajustarea zgomotului motorului. Încă o dată, aceasta este o premiera în gama R.S.

 

Poziția supapei, controlată automat în funcție de profilul Multi-Sense selectat, viteza și sarcina motorului, asigură două tonuri:

 

  • Când supapa este închisă, gazele de eșapament sunt direcționate de-a lungul unei căi proiectate special pentru a filtra frecvențele joase care generează vibrații, permițând doar trecerea frecventelor medii. Sunetul produs conferă un feeling sportiv, cu note distinctive si adecvate pentru mediul urban.
  • Când supapa este deschisă, rezistența redusă permite gazelor să fie dirijate de-a lungul unei căi directe. Potențialul sportiv complet al motorului poate fi apoi exprimat, atât în ​​ceea ce privește performanța, cât și sunetul.

 

Ca și noul MÉGANE R.S., versiunea TROPHY este disponibilă cu două tipuri de cutie de viteze cu șase trepte: manuală sau EDC cu padele de schimbare a vitezelor montate pe volan.

 

Pe versiunea de cutie de viteze EDC, cuplul maxim este acum de 420Nm, datorită cartografierii specifice folosite.

SASIU: CEL MAI BUN DE LA RENAULT SPORT

New MÉGANE R.S. TROPHY vine cu toate noile dotări introduse pe Mégane R.S., începând cu tehnologia 4CONTROL. Acest sistem de direcție cu patru roți viratoare oferă o agilitate remarcabilă și stabilitate impresionantă in viraje la viteze mai mari.

 

  • La viteze reduse, roțile din spate se rotesc în direcția opusă față de roțile din față, Raza de bracare se micșorează, în consecință manevrabilitatea mașinii în condiții de oraș se îmbunătățește.
  • La viteze mari, roțile din față și din spate se rotesc în aceeași direcție, ceea ce înseamnă că roțile din spate sunt perfect aliniate, iar mașina se bucură de o stabilitate sporită.

 

Chiar mai potrivit pentru conducerea sportivă, Noul MÉGANE R.S. TROPHY este echipat în mod standard cu șasiul Cup. Comparativ cu șasiul Sport, acesta oferă:

 

  • Un diferențial mecanic limitat Torsen®, al cărui calibrare nouă permite o intrare mai precisă în colțuri și o tracțiune îmbunătățită la ieșirea din colțuri.
  • Amortizoare cu 25% mai ferme și arcuri cu 30% mai rigide
  • Bare anti-ruliu cu 10% mai rigide

 

În standard, noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY este echipat cu discuri de frână bi-material. În timp ce reduc masa cu 1,8 kg pe roată, aceste discuri asigură o disipare mai buna a căldurii în timpul utilizării intensive, oferind astfel o rezistență mai mare. O caracteristică distinctivă a șasiului Cup o reprezintă etrierele Brembo® vopsite în roșu.

 

Imediat recunoscut datorită jantelor specifice Jerez de 19”, noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY este echipat cu anvelope Bridgestone Potenza S001, renumite pentru oferirea unui nivel ridicat de aderență.

 

Disponibile în 2019, jantele mai ușoare Fuji Light de 19” - reducând greutatea cu 2 kg pe roată – vor fi echipate cu anvelope Bridgestone Potenza S007. Aceste anvelope, o versiune specifică dezvoltată pentru Renault Sport, oferă Noului Mégane R.S. Trophy o direcție si mai precisa, sporirea aderenței in curbe și durabilitate sporită pentru conducerea sportivă.

DESIGN: SPIRITUL R.S. P NĂ ÎN CEL MAI MIC DETALIU

Dispunând de un design expresiv și mai sportiv, noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY vine în culoarea iconică a versiunilor Trophy, Liquid Yellow. Această culoare, cu finisajul său vibrant și efecte reflectorizante unice, evidențiază profilul sculptat și elegant al mașinii. Evident, întreaga gamă de culori  Mégane R.S. sunt de asemenea disponibile.

 

Conceput pentru a oferi performanță, stimulată de multe părți derivate din lumea curselor, noul Renault MÉGANE R.S. TROPY este expresiv în mod natural.

 

Entuziaștii vor recunoaște instantaneu noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY prin trăsăturile sale distinctive:

 

  • Semnătură TROPHY adăugată pe elementul aerodinamic frontal inspirat din F1
  • Jantele specifice Jerez de 19’’, al căror design a fost inspirat de conceptul Renault Sport R.S.01, care au un finisaj diamantat cu margine roșie. Numele acestor jante a fost ales în onoarea circuitului pe care R.S.01 a avut prima sa apariție publica.

 

Structura originala a șezutului scaunului a fost revizuită pentru a oferi șoferilor o senzație mai sportivă, menținând în același timp un nivel ridicat de siguranță. În combinație cu creșterea cursei de reglare la  setarea înălțimii, acest design oferă șoferilor o poziție la volan cu până la 20 mm mai mică și, prin urmare, o experiență de conducere sportivă și mai palpabilă.

 

În același timp, spătarul cu carcasă solidă și tetiera integrată au fost îmbunătățite pentru a adapta poziția de conducere, în special datorită reglajului continuu al unghiului de înclinare.

 

Complet integrate în atmosfera interioară a noului Renault MÉGANE R.S. TROPHY, scaunele Recaro sunt acoperite cu tapițerie Alcantara®. Foarte rezistenta la uzură, în mare măsură neafectata de variațiile de temperatură și oferind un nivel ridicat de susținere, în timp ce este de două ori mai ușoara decât pielea, acest produs posedă proprietăți unice care sunt perfect adaptate la nevoile entuziaștilor amatori de vehicule sportive.