Renault prezintă MEGANE RS TROPHY-R, o nouă versiune a unui model iconic lansat acum 15 ani, care, asemenea predecesorilor săi, a stabilit un nou record pe Nordschleife în categoria modelelor de serie cu tracțiune față, perpetuând pasiunea și performanța celor de la Renault Sport.

  • Renault MÉGANE RS TROPHY-R este echipat cu motorul de 300 CP, disponibil si pe Megane RS Trophy, însă își datorează câștigul de performanță reducerii de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătățite și evoluției șasiului, care oferă acum mai multă stabilitate.
  • Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R va fi lansat înainte de sfârșitul anului 2019, sub forma unei serii limitate a câteva sute de exemplare.
  • Renault Sport a construit parteneriate cu cei mai recunoscuți specialiști în domeniu: Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins și Sabelt.
  • MÉGANE R.S. TROPHY-R stabilește un nou record de 07'40''100 pe un tur de 20.600 km pe Nordschleife (07'45''389 pe turul oficial de 20.832 km).

 

Echipa Renault F1, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, va prezenta în premieră MEGANE R.S. TROPHY-R pe 24 mai, în contextul Grand Prix-ului de Formula 1™ de la Monaco.

 

 

Păstrând tradiția Renault Sport, această nouă generație de MEGANE RS TROPHY-R nu își datorează performanța doar puterii motorului, deoarece acesta este identic cu cel de pe Megane RS Trophy, lansat la începutul anului 2019. MEGANE RS TROPHY-R a fost dezvoltat ca o mașină de curse într-un timp foarte scurt, de către o echipă dedicată, concentrându-se pe trei axe: reducere maximă de masă (până la 130 kg față Mégane RS Trophy fără opționale), aerodinamică regândită și o dezvoltare accentuată a celor două punți.

 

Rezultatul este de necontestat: MÉGANE R.S. TROPHY-R a obținut pe 5 aprilie 2019 un nou record oficial absolut pentru un model compact de serie pe Nürburgring Nordschleife, un circuit cu renume mondial pentru performanța sportivă. Modelul a rulat 20,600 km în 07'40''100 şi 20,832km pe turul oficial complet în 07'45''389.

 

Povestea dintre Mégane R.S. și "Ring" se desfășoară de mai bine de 10 ani. Începe în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracțiune: Megane R.S. R26.R, realizând turul în 8'17’’. Un timp care va fi doborât 3 ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generație a versiunii Mégane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8'07''97). În 2014, pentru prima dată, este depășit recordul cu un timp sub 8 minute (7'54''36) cu versiunea Trophy-R a Mégane III RS. Același pilot a fost cel care a condus ultima generație de MEGANE RS TROPHY-R pentru a seta acest nou rezultat de referință, într-o cursă record, unde fiecare secundă a devenit mult mai greu de câștigat.

 

Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, piloți ai echipei Renault F1, vor fi la volanul MEGANE R.S. TROPHY-R la prima sa apariție publică pe24 mai 2019, vineri înainte de Grand Prix-ul de Formula 1™ de la Monaco.

 

Nordschleife: o nouă durată oficială pentru orele și înregistrările de timp. Până în acest an, cele mai multe ore ale turneelor și înregistrările neoficiale până în prezent au fost înregistrate pe cursa de 20.600 km (începutul turului la sfârșitul turului Nordschleife la T13, sfârșitul turului la finalul startului / finisajului line la începutul startului / terminării la T13). Începând cu anul 2019, cursul oficial formalizat de Nürburgring este turul total de 20.832 km al Nordschleife, cu începere și sfârșitul ciclului de timp ce rulează la linia de start / finală a traseului Nordschleife. În acest context, Megane R.S. Ora Trophy-R este clasificată în clasa automobilelor compacte (numai vehicule de producție cu aprobare ECE fără modificări).

 

Nordschleife: un nou tur oficial. Până în 2019, majoritatea recordurilor au fost înregistrate pe o distanţă de 20.600 km: începutul turului fiind stabilit la sfârșitul zonei T13, iar finalul pe linia de start / sosire. Din anul 2019, turul oficial pe Nürburgring este de 20,832 km: începutul și sfârșitul acestuia fiind stabilit pe linia de start / sosire (începutul lui T13). În acest context, cronometrarea pentru Megane R.S. Trophy-R este înregistrată în categoria compactelor (vehicule standard fără modificări).

 

Puteți accesa imagini video aici.

Renault Sport, competiția este in AND-ul său

Vehiculele sport de serie concepute și dezvoltate de Renault Sport beneficiază de 120 de ani de experiență Renault în domeniul motorsport și 40 de ani de prezență în Formula 1®. Gama Renault Sport primește astfel tehnologii derivate direct din competiție, rodul unei colaborări strânse între inginerii Renault Sport Cars și Renault Sport Racing. Renault Sport imprimă, de asemenea, spiritul motorsportului în toate evenimentele sale, cum ar fi Zilele R.S.