Prin scopul pe care și l-a asumat, prin strategia de sustenabilitate și lansarea planului strategic Renaulution, Renault Group și mărcile sale s-au angajat într-o transformare majoră, trecând de la strategia bazată pe volum la crearea de valoare economică, de mediu și socială, cu scopul de a obține neutralitatea de carbon în Europa până în 2040 și în întreaga lume până în 2050.

Pentru a ajuta la atingerea acestor obiective, Renault a dezvăluit în premieră mondială noul său concept car Scénic Vision la Summitul ChangeNOW de la Paris. Acest nou vehicul întruchipează angajamentul Renault față de dezvoltarea durabilă și reflectă planul mărcii de a-și decarboniza întregul ciclu de viață.

Unic, singular, plural: un concept car inovator

Renault scrie un nou capitol în istoria sa cu un concept car inovator, care poate fi considerat atât pionier în domeniu, cât și vizionar. Din exterior, prefigurează viitorul vehicul de familie 100% electric din gama Renault. În interior și din punct de vedere tehnologic, vă invită să călătoriți într-un alt timp, într-un viitor în care tehnologiile și inovațiile vor servi unei lumi mai sustenabile și mai prietenoase cu mediul.

Luca de Meo, CEO Renault Group și Renault brand

„Toate angajamentele noastre corporative nu sunt suficiente dacă nu le transferăm în vehiculele noastre. De aceea, am cerut echipelor Renault să vină cu primul concept car care întruchipează pe deplin noua noastră strategie ESG și cei 3 piloni ai săi: mediu, siguranță și incluziune. Noi l-am numit Scénic Vision. Scénic, precum emblematica noastră „voiture à vivre”, și Vision pentru că se potrivește noilor așteptări ale oamenilor."

Scénic Vision stabilește o nouă direcție către o mobilitate mai durabilă, sigură și incluzivă. Vizionar și explorator, acesta întruchipează cele mai avansate perspective tehnologice de decarbonizare și întruchipează cei trei piloni ai strategiei de dezvoltare durabilă a Renault Group: mediu, siguranță și incluziune.

 

  • Eco-design și inovațiile economiei circulare, încorporând peste 70% matariale reciclate, 95% reciclabile, contribuie direct la conservarea resurselor.
  • Sistemul său de propulsie hibrid electric și hidrogen, își propune să minimizeze timpul de nefuncționare aferent reîncărcării cu energie, reducând în același timp amprenta de carbon. Renault Scénic Vision are emisii zero în producție și în uz, cu o amprentă de carbon cu 75% mai ică decât un vehicul electric cu baterie convențională.
  • Tehnologiile de la bord oferă o siguranță sporită pentru șoferi și pasageri, reducând numărul de accidente cu până la 70%. Designul acestui concept car reflectă, de asemenea, dorința echipelor de a crea o mașină unică, accesibilă și potrivită pentru toată lumea.

 

“Conceptul Renault Scenic Vision întruchipează transformarea pe care Renaulution a pus-o în mișcare, către o companie mai ecologică, mai high-tech, concentrată pe date, energie și servicii. Adoptă provocările climatului, conservării resurselor, siguranței și sănătății utilizatorilor și accesibilității. Deschide un nou capitol în dezvoltarea vehiculelor noastre, gândite de la design până la sfârșitul vieții, într-un mod ecosistemic. Pe lângă faptul că este un obiect de design, reprezintă o serie de obiective pe care Renault Group și le-a propus și care vor fi introduse treptat în următoarele generații de vehicule.” a declarat Cléa Martinet, VP Group Sustainability.

Un design care deschide calea către noi perspective

Scénic Vision este o adevărată întruchipare a conceptului „Nouvelle Vague” Renault și rezultatul unui exercițiu de design amănunțit și al unor alegeri estetice îndrăznețe. Designul său prefigurează orizonturi de timp diferite pentru gama de vehicule Renault. Exteriorul dezvăluie formele și stilul unui nou model de familie care va fi comercializat în 2024. Designul său interior este un studiu care prefigurează viitorul interior Renault.

 

Grupul său motopropulsor cu propulsie electrică și hidrogen, reflectă dorința Renault de a găsi soluții pentru toate tipurile de utilizare și face parte dintr-o viziune pe termen lung, dincolo de 2030. Acest design deschide calea către noi perspective, cele ale unei lumi în care mașinile și oamenii converg către aceleași valori.

Gilles Vidal, VP Renault Brand, Design

“Scénic Vision reprezintă un nou capitol în istoria Renault Group și a mărcii. Acest concept prefigurează designul exterior al noului model Scénic 100% electric ce va fi lansat în 2024 și noul limbaj de design Renault. Designul interior este un studiu prospectiv al viitorului interior Renault. Scénic Vision oferă o suită de tehnologii și inovații în slujba unei mobilități mai durabile.”

Renault & Jean-Michel Jarre

“Jean-Michel Jarre este un pionier în muzica electronică. Este inovator, disruptiv, popular... toate atributele care îl leagă natural de marca Renault.” a spus  Luca de Meo, CEO Renault Group și Renault brand.

 

Jean-Michel Jarre este un compozitor, interpret și producător francez. Venit din lumea cercetării electro-acustice, el a dat muzicii electronice o dimensiune populară. Jean-Michel Jarre este un artist și, de asemenea, un inginer care a legat constant tehnologia și creația. Această abordare este foarte aproape de modul în care Renault a văzut întotdeauna inovația.JMJ este, de asemenea, foarte implicat în protecția mediului în calitate de ambasador UNESCO din 1993 (pe teme de mediu și educație). 

 

Colaborarea cu Jean-Michel Jarre a început în primele zile ale realizării Scénic Vision, tocmai în ceea ce privește acustica și procesarea semnalului. Artistul s-a alăturat echipei de proiectare pentru a modela semnătura sonoră a concept-car-ului, urmând ideea de „preocupare față de resurse” cu o abordare de tipul „mai puțin înseamnă mai mult”, cu doar 1 difuzor pe fiecare ușă și sistemul de sateliți pe fiecare tetieră. 

 

Scenic Vision stabilește începutul unei strânse colaborări cu Jean-Michel Jarre. Artistul va fi un ambasador al mărcii Renault, lucrând cu echipele la soluții viitoare care vor fi incluse în gama de produse.

Preocupare față de resurse

Eco-design și economia  circulară

 

  • 70% din materialele folosite în vehicul sunt reciclate și peste 95% din vehicul este reciclabil, inclusiv bateria.
  • Podeaua autovehiculului a fost compusă din aglomerarea resturilor de plastic din alte surse (sticle de lapte, țevi de plastic etc.). Pe întregul vehicul, 30% din plastic provine din biosurse. Fitingurile vehiculului sunt realizate din carbon reciclat din industria aeronautică.
  • Durate scurte de manufacturare sunt implementate pe materiale strategice precum platina, cuprul, aluminiul și oțelul, precum și materialele bateriei.
  • Anvelopele provin de la un producător membru GNSPR, angajat pe deplin în responsabilitatea față de mediu și drepturile omului.
  • Pielea este abandonată și înlocuită cu poliester 100% reciclat cu un conținut scăzut de carbon.
  • Rezervorul celulei de combustibil este fabricat din fibră de carbon obținută din deșeuri de hârtie reciclată.

 

O calitate mai bună a aerului

 

  • Interior: Amplasat în portiera șoferului, un filtru de aer îmbunătățește calitatea aerului din interiorul vehiculului prin filtrarea aerului provenit din exterior.
  • În exterior: Pigmenții negri din vopsea provin din prelucrarea particulelor captate din atmosferă; o vopsea fără pigment sintetic, care contribuie la îmbunătățirea calității aerului.

Preocupare față de mediu

Tot ce e mai bun din electricitate și hydrogen

 

  • Tehnologia H2-Tech: un vehicul hibrid, atât electric, cât și pe hidrogen, echipat cu o celulă de combustie de 16 kW. Tehnologia H2-Tech se bazează pe tehnologia „range extender”, care face posibilă utilizarea unei baterii de două ori mai ușoare, pentru aceeași autonomie, contribuind astfel la decarbonizare dincolo de electrificarea vehiculului. Deși această soluție este în acest moment doar o viziune pentru un autoturism, Renault Group, prin Hyvia (joint venture cu Plug Power), oferă deja soluții H2 pe vehiculele utilitare.
  • Ca urmare a parteneriatelor deja încheiate, acest vehicul are o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât cea a unui vehicul electric precum Megane E-Tech electric. Bateria sa consumă cu până la 60% mai puțin carbon decât o baterie echivalentă, datorită duratelor scurte de manufacturare, aprovizionării cu minerale cu emisii scăzute de carbon și utilizării energiei cu emisii scăzute de carbon necesare pentru a o asambla și produce.

Preocupare față de oameni

Siguranță

 

Transparență și vizibilitate totală:

  • Un sistem de camere integrate în partea din față a vehiculului mărește câmpul vizual al șoferului cu 24% prin retransmiterea mediului apropiat pe un ecran poziționat pe bord. Parbrizul este astfel mărit la 180° pentru o vizibilitate totală și liniștitoare, în timp ce capota pare transparentă.

 

Noua generație de sisteme de siguranță și sănătate conectată: Safety Coach:

  • O interfață de evaluare a riscurilor ajută la anticiparea situațiilor stresante de ultim moment. Compensează eventuala lipsă de atenție a șoferului și oferă sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea continuă a obiceiurilor de condus. Această interfață oferă șoferului și sfaturi personalizate de sănătate, prin analiza datelor colectate de camere și senzori conectați plasați în interiorul cabinei (ritm cardiac, oboseală etc)â

 

Incluziune

 

Un vehicul care se adaptează utilizatorului său:

  • Un sistem de recunoaștere facială permite deschiderea ușii și reglarea setărilor vehiculului în funcție de profilul șoferului. Acest sistem oferă și posibilitatea de a adapta condițiile de conducere la un posibil handicap.

 

Spațiu sonor ultrapersonalizat și incluziv:

  • Fiecare scaun este echipat cu microfoane și difuzoare pentru a oferi propria ambianță audio (radio, hi-fi, conducere asistată de voce), menținând în același timp o comunicare optimă la bord. Retransmiterea vocii pasagerilor și șoferului și, dacă este necesar, amplificarea vocii acestora, facilitează comunicarea între ocupanții vehiculului, în special dacă la bord se află un utilizator cu deficiențe de auz.

 

Accesibilitate sporită:

  • Absența unui stâlp între uși și o podea perfect plană facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă.

 

SPECIFICAȚII TEHNICE

Lungime: 4,490 mm

Adâncime: 1,900 mm

Înălţime: 1,590 mm

Ampatament: 2,835 mm

Jante: 21 inci

Anvelope: 235/45 R21 

Greutate: 1,700 kg

Energie: hybrid electric-hidrogen 

Motor: 160 kW sincron cu propulsie electrică 

Celule de combustibil: 16 kW

Baterie: 40 kWh