Specialist în produse: Michaël Grosjean
mașina
Nu există planuri pentru crearea altor versiuni. Acesta este cel mai puternic și performant model din istoria Renault, limitat la doar 1980 de exemplare.
R5 Turbo 3E include următoarele componente R5: parbriz, oglinzi laterale, stopuri, aer condiționat, tablou de bord și sistem multimedia (cu interfața de utilizare specială).
Prețul recomandat de vânzare cu amănuntul al vehiculului este de 160.000 EUR, fără personalizare.
Renault 5 Turbo 3E este vândut în Europa, inclusiv în Regatul Unit, precum și în Orientul Mijlociu, Australia și Japonia.
marca
Deși este un proiect unic, R5 Turbo 3E este un vehicul Renault datorită istoriei mărcii (aceeași familie ca și Renault R5 Turbo, datând din anii '80).
R5 Turbo 3E nu va avea o etichetă Alpine, deoarece este un vehicul Renault la fel ca predecesorul său din 1980, R5 Turbo.
Nu, proiectul a fost decis, dezvoltarea a început, deci nu există niciun fel de risc.
Specialist în produse: Michaël Grosjean
rezervări
Desigur, acest lucru este indicat în partea de sus a comenzii tale de rezervare, chiar sub datele tale de contact.
clubul celor o mie
Faci parte din Societatea R5 Turbo 3E. În calitate de membru, te așteaptă informații și evenimente exclusive pe parcursul perioadei de așteptare.
Desigur, veți avea ocazia să vă întâlniți la evenimente exclusiviste.
Specialiști: Philippe Varet (inginerie) și Sandeep Bhambra (design)
interior
Mașina va fi echipată cu propriul sistem audio, aflat în prezent în curs de dezvoltare.
Acestea vor fi incluse ca echipare standard. Scaunele șoferului și pasagerului vor fi prevăzute cu centuri de siguranță în 6 puncte.
uși și caroserie
Lucrăm la cea mai bună integrare posibilă a mânerelor ușilor și vă vom spune totul despre aceasta foarte curând.
Da, caroseria va fi realizată în întregime din fibră de carbon (structură, aripi, portiere, acoperiș, capotă și portbagaj).
roți și anvelope
Am ales tehnologia aluminiului forjat, care este deja foarte eficientă în ceea ce privește masa.
Michelin este unul dintre producătorii cu care lucrăm pentru a oferi cele mai bune anvelope pentru această mașină.
prototip
Primul prototip a fost prezentat pentru prima dată în 26 iunie. Vor exista diferite faze de testare pe parcursul dezvoltării sale.
Prototipul este reprezentativ în proporție de 95%, iar vehiculul de serie va suferi câteva evoluții și ajustări potențiale, în special la nivelul barelor de protecție față și spate pentru a optimiza aerodinamica.
dimensiuni și greutate
Greutatea va fi mai mică de 1450 kg. Ne propunem 1400 kg.
Iată dimensiunile modelului R5 Turbo 3E: lungime 4,08 m, lățime 2,03 m, înălțime 1,38 m.
Garda la sol a modelului R5 Turbo 3E este de 118 mm.
putere și motor
Transferul eficient al cuplului la sol se realizează prin intervenția asupra anvelopelor și distribuției greutății.
Cuplul unui motor încorporat în butucul roții nu este direct comparabil cu cel al unui motor convențional, deoarece nu există un raport de reducție între motor și roată. Acestea fiind spuse, performanța rămâne la un nivel foarte ridicat, cu un timp de la 0 la 100 km/h mai mic de 3,5 s.
Motorul în roată este cu siguranță o inovație, dar este o soluție realistă, deoarece am corectat creșterea masei nesuspendate prin proiectarea punții din spate. În plus, motorul în roată aduce avantaje considerabile, cum ar fi cuplul instantaneu, agilitatea și un centru de greutate mai jos, toate acestea îmbunătățind performanța și plăcerea de a conduce.
R5 Turbo 3E accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde.
Mașina generează aceeași compresie pe puntea din spate ca un motor convențional.
Nu, deoarece chiar dacă aceste mase nesuspendate sunt mai mari decât în cazul unui motor electric convențional, le-am luat în considerare în dimensionarea tuturor componentelor aferente (brațe de suspensie, suporturi de butuc, amortizoare, arcuri etc.), precum și în cinematica suspensiei.
Acest lucru va fi realizat prin gestionare electronică, care va fi mai eficientă cu arhitectura motorului din roată (schimburi mai rapide între senzorul roții și motorul electric).
alte componente
Sistemul de direcție este clasic, fără transmisie prin cablu.
Până în prezent, acest lucru nu este planificat.
Specialist în design: Sandeep Bhambra
planificare și procese
Veți putea să-l configurați în 2026.
Așa este, va exista un configurator special. Aflați mai multe în transmisiunea noastră live din decembrie.
personalizare
Culoarea prezentată în timpul transmisiunii live (inspirată de Tour de Corse) este una dintre propunerile care vor fi disponibile ca opțiune.
Oferta de personalizare a interiorului nu a fost încă finalizată. Vă vom contacta cu oferta finală.
Studiem posibilitatea de a oferi un spoiler suplimentar, luând în considerare restricțiile de omologare.
Va exista un singur tip de roată, apropiat de modelul prezentat în transmisia live.
Pentru hiper-personalizări, puteți face o programare la designerii noștri. Desigur, aceștia vă vor fi alături la fiecare pas.
Personalizarea vehiculelor poate fi efectuată într-un studio de design din Technocentre (lângă Paris) sau în centrul Parisului. Suntem în căutarea unei soluții la distanță pentru clienții care nu se pot deplasa acolo.
Specialist în produse: Michaël Grosjean
evenimente
Următoarele transmisiuni live vor avea loc în septembrie și decembrie 2025. Alte sesiuni vor fi organizate în 2026.
Evenimentele viitoare includ transmisiuni live în septembrie și decembrie 2025. În plus față de transmisiunile live, vor fi oferite și alte evenimente exclusive. Vom avea grijă să vă ținem la curent cu ceea ce se va întâmpla în continuare.
În timpul perioadei de așteptare, planificăm evenimente pentru pasionații de sporturi cu motor. V-am pregătit câteva experiențe exclusive și vă vom spune mai multe în curând.
livrare și test drive
Primele livrări sunt programate pentru 2027.
Sunt disponibile mai multe opțiuni pentru livrarea modelului R5 Turbo 3E. La o adresă exclusivă sau la reprezentanță; vă vom oferi mai multe informații în curând.
Și, bineînțeles, vor fi organizate test drive-uri, astfel încât să puteți descoperi R5 Turbo 3E. Vă vom oferi mai multe informații în scurt timp.
Specialist în inginerie: Philippe Varet
electric
Da, cu încărcătorul de CA bidirecțional, Renault 5 Turbo 3E va fi compatibil cu V2G. Dar disponibilitatea serviciului depinde de țară.
Da, reprezentanța vă va putea oferi sfaturi cu privire la instalarea unei prize sau a unui punct de încărcare.
O stație de încărcare specială sau o cutie de perete de până la 11 kW va fi ideală, deoarece aceasta este puterea maximă de încărcare cu CA a mașinii. Poți utiliza chiar și o priză casnică standard sau una de tip industrial de 220 V (dar timpul de încărcare va fi, desigur, mai lung).
Specialist în produse: Michaël Grosjean
Garanția bateriei va fi aceeași ca la R5 E-Tech, 8 ani/160.000 de km.
Ne străduim să găsim cea mai bună soluție pentru a răspunde așteptărilor noastre pentru acest tip de mașină.
Rezistența motorului este testată pe banc, precum și pe un vehicul prototip, la standardele obișnuite și beneficiază de aceeași garanție ca și celelalte motoare.
1 Renault lucrează în prezent la dezvoltarea vehiculului. Unele elemente ale acestei rubrici de întrebări și răspunsuri se pot schimba pe măsură ce dezvoltarea progresează. Această rubrică de întrebări și răspunsuri va fi actualizată pe măsură ce proiectul avansează.