Rezultat al cercetărilor și tehnologiei constructorului, piesele de origine Renault au fost proiectate pentru a trece cu succes testele de conformitate efectuate în laboratoarele și centrele de testare Renault.

Prin reunirea cunostintelor și valorilor specifice mărcii, piesele de origine Renault sunt concepute pentru a garanta păstrarea caracteristicilor de origine ale vehiculelor Renault.

Siguranță

În fiecare an au loc 350 de crash teste și aproximativ 4500 de teste virtuale pentru testarea performantei și flexibilitatii pieselor, precum și pentru îmbunătățirea siguranței active și pasive a vehiculelor Renault.

Vrei să afli mai multe?

Mediul

Renault veghează permanent pentru a găsi soluții privind integrarea unor materiale reciclabile în realizarea pieselor sale.

Inovație

Cu 700 de brevete depuse în fiecare an, Renault se bazează pe tehnologia sa, astfel echipează vehiculele cu cele mai performante materiale pentru a îmbunătăti continuu calitatea pieselor sale de origine.

Calitate

600 de ingineri și tehnicieni veghează la selectarea materialelor, la procesul de fabricație și la realizarea de  teste pentru a ameliora calitatea pieselor de origine Renault.

Capota de origine Renault

Nicio degradare a suprafeței capotei de origine Renault.

Capota contrafăcută

Suprafața internă: numeroase urme de coroziune observate pe circumferința găurilor și a decupajelor, pe partea netedă a tablei.

Testul evidențiaza o protecție mai redusă a capotei contrafăcute testată: sensibilitate mărită la agresiunile exterioare cauzată de tratarea insuficientă a suprafeței capotei.

Rezultate

Diferențele însemnate de compoziție a materialelor utilizate determină în caz de impact compartemente diferite:

  • În cazul piesei de origine Renault, șocul este preluat de bara care se deformează;
  • Bara contrafacută are o capacitate de absorbție redusă, ceea ce constituie un risc important pentru pietoni.

Plăcuțe frână

Am testat pe un banc dinamometric un set de plăcuțe de frână de origine Renault și un set de plăcuțe de frână contrafăcute.

  • O frânare medie de 126m și, în plus, 8,1s la 80km/h față de piesa de origine Renault;
  • O slabă compatibilitate cu etrierul de origine.

Coeficient de frecare

Un coeficient de frecare a plăcuțelor de la 2 până la 3 ori mai mic. Aceste diferențe reduc performanțele:

  • Un zgomot anormal la sfârșitul frânării;
  • Degajarea unui fum alb în cazul unei solicitări puternice;
  • Dezagregarea materialului de frecare în cazul utilizării severe.