Vizibilitate

Ștergătoarele de parbriz îți asigură o bună vizibilitate atât în față cât și în spate.

Semne de uzură:

  • Zgomot;
  • Zgâraieturi pe parbriz;
  • Pierdere rapidă a flexibilității articulațiilor și elasticității lamei;
  • Vizibilitate redusa pe timp de noapte și în timpul ploilor ușoare (deformarea razelor de lumină).

Ștergatoarele de parbriz trebuie înlocuite în medie o dată pe an deoarece uzura lor se instalează odată cu trecerea timpului. 

Siguranță

Sistemul de frânare trebuie întreținut pe toată durata de viață a vehiculului. Reparatorul agreat Renault va ști să te sfătuiasca cu privire la operațiunile de întreținere a sistemului de frânare, care include componente precum plăcuțe de frână, discuri, kituri de frână (ganituri spate) sau lichid de frână.

La fiecare revizie, Renault verifică:

  • gradul de uzură al plăcuțelor de frână față și spate;
  • etanșeitatea circuitului de frânare.

În carnetul de întreținere Renault se preconizează înlocuirea lichidului de frână o dată la 4 ani sau în limita a 120.000 km. În orice situație, nu ezita să ceri sfatul profesioniștilor Renault cu privire la sistemul de frânare al vehiculului tău.

În cazul semnelor de uzură, dacă observi următoarele avertizări sau semne te sfătuim să ceri imediat ajutorul rețelei Renault care îți va propune o verificare a sistemului de frânare și îți va indica eventualele intervenții ce trebuie efectuate:

  • vibrații în pedală;
  • cursa pedalei este anormală (dură, elastică, moale, lungă);
  • vehicul instabil (vibrații în volan, dificultăți la pornire și rulare);
  • frâne cu timp mare de răspuns;
  • frânare bruscă, sacadată sau zgomotoasă;
  • distanța de frânare mărită.

Siguranța ta la volan depinde în mod special de trei elemente: frâne, amortizoare și anvelope. Acestea formează un „triunghi de siguranță”. Când unul dintre aceste trei elemente este defect, siguranța ta nu mai este deplină.

Sistemul de frânare este primul element de siguranță activă al vehiculului tău. Daca scade eficiența unuia dintre aceste elemente, performanțele sistemului de frânare scad. Astfel, este important ca fiecare element al acestui sistem să fie bine întreținut, cu scopul de a evita mărirea distanței de frânare. Pentru aceasta, experții din rețeaua noastră îți stau la dispozitie.

Ca să păstrezi punctajul de „5 stele EURONCAP” al vehiculului tău, este important să utilizezi piese de origine Renault, concepute pentru a menține nivelul de siguranță și performanță sistemului de frânare al vehiculului.

Renault este singura marcă auto cu 11 modele care au obtinut 5 **** EuroNCAP. Primul vehicul din lume care a obtinut punctajul maxim de 5 **** este Laguna II în 2001. Au urmat Vel Satis, Espace IV, Megane II, Scenic II, Megane Coupé-Cabriolet, Modus, Clio III, Noua Laguna, Noul Mégane și Koleos.

Noua Laguna a avut o prestație deosebită la aceste teste, cu un punctaj excelent, cu 36 de puncte din 37 posibile. La frânare, plăcuțele unui monopost de Formula 1 pot atinge temperatura de 1200° C. Cele ale vehiculului tău pot atinge 700°C. Pentru a garanta performanțele și siguranța ta la acest nivel de temperatură, te sfătuim să folosești plăcutele și discurile de origine Renault.

Sistemul de frânare, esențial pentru siguranța ta, este verificat separat în timpul inspecției tehnice.

Elementele sistemului de frânare supuse verificării sunt: frâna de serviciu; frâna de staționare; timonerie (cablu, tije de acționare), frâna de staționare; comanda frânei de staționare; pedala frânei de serviciu; frâna de mână; rezervor lichid de frână; cilindrul principal de frână; conducta frână; racord flexibil de frână; compensator, repartitor de frânare; placuță de frână; disc de frână; etrier, cilindru pistonas etrier; tambur de frână; asistența la frânare; conducte sistem de asistență la frânare; pompa asistentă la franare; pompa suplimentară asistentă la franare (de urgență) și sistem anti-blocare roți.

Punctele de verificare scrise cu caractere îngroșate indică faptul ca acestea necesită reparații obligatorii.

Pentru a evita neplăcerile unei rechemari la control, nu ezita să verifici sistemul de frânare în rețeaua agreata Renault sau să efectuezi o verificare tehnică prealabila la oricare dintre reparatorii agreați Renault.

Lichidul de frână

Uzura discurilor si a placutelor de frână este compensată prin scăderea nivelului lichidului de frână din rezervor pentru a menține înălțimea adecvată a pedalei de frână. Acesta este motivul pentru care este mai bine să nu umpli rezervorul atunci când nivelul este mai scăzut și atunci când ansamblul plăcuțelor și discurilor nu a fost înlocuit în totalitate, cu excepția situațiilor de urgență. Este recomandat să schimbi placuțele de frână sau discurile de frână.


Plăcuțele de frână

Plăcuțele de frână sunt componente esențiale ale sistemului de frânare. Calitatea plăcuțelor este esentială, deoarece acestea sunt în contact cu discuri și exercită presiune pe acestea pentru ca vehiculul să poată frâna.

Uzura acestora este cauzată de frecarea produsă prin frânare. Astfel, este important ca acestea să fie verificate regulat și schimbate când grosimea garniturii atinge cote minime. Îți recomandăm să verifici starea plăcuțelor de frână la unul dintre reparatorii agreați Renault.

Discurile de frână

Parte a roților, discurile suportă presiunea plăcuțelor, una acționând pe suprafața interioară a discului, iar cealaltă pe suprafața exterioară, având ca rezultat o forță de frecare foarte mare, ce determină reducerea vitezei până la oprirea vehiculului.

La fiecare franare, discurile sunt foarte solicitate iar starea lor depinde și de eficiența optimă a plăcuțelor de frână. De fapt, în cazul unui disc uzat, plăcuțele nu mai exercită asupra acestuia o presiune suficientă și necesară pentru o frânare la capacitate maximă. 

Pornire

Te asistăm cu sfaturi, soluții despre bateria ta și îți indicăm semnalele de alarmă.