Autonomie

Care este autonomia certificată?

Acesta este un parametru conform cu standardul NEDC.
NEDC (New European Driving Cycle) este standardul european pentru măsurarea consumului și a emisiilor. Este o metodă de măsurare a consumului prin teste de parcurs identice pentru toate tipurile de autovehicule, fie că funcționează cu combustibil fosil, electrice sau hibride. Prin urmare, acesta este un criteriu obiectiv de măsură a diferențelor de performanță dintre modele, indiferent de producător. Testul este alcătuit din două părți. Autovehiculul este urcat pe un stand cu role de testare și este supus de trei ori aceluiași ciclu urban (ECE-15), apoi încă o dată ciclului extraurban. Media acestor patru cicluri reprezintă media teoretică a autonomiei.

De ce există diferențe atât de mari între autonomia reală și cea certificată?

Autonomia reală este diferită de autonomia certificată, din cauza variabilelor care sunt asociate utilizării reale a autovehiculului: stil de condus, tipul de călătorie, viteza și condițiile meteorologice. Acesta este motivul pentru care luăm în considerare autonomia reală.

Cum să ai o autonomie mai mare?

Există diferite modalități prin care îți poți mări autonomia.

Factorul cel mai important îl reprezintă stilul de condus. Profită la maxim de frâna regenerativă, și adoptă un stil condus ecologic: gândește preventiv, folosește frâna de motor, condu lin etc.
Urmează sfaturile afișate pe ecranul R-Link La finalul fiecărei călătorii, funcția „Eco Coaching” îți analizează călătoria și îți oferă sfaturi practice de îmbunătățire a autonomiei pentru călătoriile viitoare.

De asemenea, ai întotdeauna posibilitatea activării modului ECO pentru un plus de autonomie. Climatizarea și performanța dinamică a autovehiculului sunt reduse și tu te bucuri de kilometri în plus. Între 8% și 10% din autonomie.

Cum afectează ambuteiajele autonomia autovehiculului tău electric?

La demaraj nu auzi nimic și nici nu simți nimic. La fel e și atunci când ești blocat în trafic. Motorul electric folosește energie doar atunci când accelerezi. Când staționezi, singurii consumatori sunt sistemele auxiliare, precum încălzirea sau aerul condiționat. Atunci când ești blocat în trafic, fie demarezi, fie frânezi. Motoarele electrice care folosesc funcția de recuperare a energiei la decelerare și frânare nu au în aceste condiții nici un fel de problemă (în comparație cu majoritatea motoarelor diesel sau pe benzină).

Dispozitivele electronice afectează autonomia autovehiculului?

Dispozitivele electronice afectează autonomia, însă într-o măsură semnificativ mai mică față de cei patru factori principali care reduc autonomia: tipul călătoriei, viteza, modul de utilizare a climatizării, precum și stilul de condus.

Cum se comportă bateria?

Ca toate bateriile, cele ale autovehiculelor Z.E. înmagazinează mai puțină sarcină la temperaturi mai mici decât la temperatura ambientală. Totuși, Renault ZOE a fost supus unor teste în condiții de frig extrem în Kiruna, Suedia, la -20 °C, o temperatură la care a funcționat perfect normal.

Temperaturile extrem de scăzute pot să prelungească uneori timpul de încărcare, să afecteze autonomia din cauza capacității mai scăzute de stocare a energiei sau să crească consumul pentru încălzire.

Încărcarea

Ce se întâmplă dacă încarc bateria în fiecare zi, chiar dacă bateria nu s-a descărcat complet?

Noile baterii de litiu-ion ale modelelor Renault Z.E. nu au efect de memorie. Prin urmare, pot fi încărcate oricând chiar și parțial, fără să li se deterioreze prematur performanța. Tehnologia litiu-ion este, în prezent, cea mai eficientă de pe piață: cu densitatea sa energetică ridicată ai un raport de stocare Wh/kg mai bun, pentru o autonomie îmbunătățită. Nu ai restricții de încărcare și ai opțiunea de a încărca bateria chiar dacă nu este complet descărcată.

Bateria pierde energie dacă nu folosesc mașina?

Rata de descărcare zilnică este prea scăzută pentru a fi luată în considerare. Ar trebui să nu o folosești câteva luni pentru a observa pierderi semnificative de energie.

Bateria este reciclabilă?

Renault a încheiat un parteneriat cu compania internațională UMICORE, liderul în sectorul reciclării bateriilor de litiu-ion.
Sunt colectate bateriile deteriorate sau bateriile a căror durată de viață s-a încheiat, apoi sunt trimise în centrele de diagnosticare unde sunt reconvertite pentru utilizare în alte industrii sau sunt reciclate în întregime.
Reciclarea începe cu demontarea bateriilor în subansamble, apoi în module. Componentele modulului sunt reutilizate sau reciclate în canalele tradiționale. UMICORE folosește procedee pirometalurgice pentru tratarea modulelor și a celulelor, apoi aplică un tratament hidrometalurgic pentru recuperarea metalului.

De ce trebuie închiriată bateria?

Pentru a garanta un preț de achiziție rezonabil, precum și cele mai bune performanțe posibile pentru Renault Z.E., am ales să oferim bateria spre închiriere.
Prin contractul de închiriere a bateriei, ești liniștit că ai tot timpul o baterie în perfectă stare de funcționare, cu cel puțin 75% din capacitatea inițială.

Cum îmi încarc bateria?

Deoarece îți închiriezi bateria, ai tot timpul o baterie în stare perfectă de funcționare, cu cel puțin 75% din capacitatea inițială. Pentru a preveni riscul de electrocutare, rănire sau arsuri, nu încerca să înlături bateria pe cont propriu. Această operațiune trebuie efectuată doar de un operator Z.E. agreat.

Servicii Z.E.

Care este diferența dintre întreținerea unui autovehicul electric și cea a unui autovehicul pe combustibil fosil?

Contractele de întreținere sunt aceleași pentru mașinile pe combustibil fosil și cele electrice. Totuși, este mai simplu și mai economic să întreții o mașină electrică decât o mașină pe combustibil fosil. De exemplu, în cazul unei mașini pe combustibil trebuie să schimbi regulat uleiul pentru a asigura ungerea și răcirea corespunzătoare a blocului motor. Schimbul de ulei va fi o amintire dacă alegi să folosești un autovehicul electric, deoarece motorul electric nu are nevoie de ungere. Același lucru se aplică și pentru plăcuțele de frână, discuri și tamburi, care au o durată de viață semnificativ mai ridicată.

Asigurarea în caz de defecțiune este gratuită?

Da, dacă ai un autovehicul Z.E., totul este inclus. Asistența totală în caz de defecțiune este inclusă în garanție. Dacă rămâi fără energie, ești acoperit pe durata contractului de închiriere a bateriei.

Sunt disponibile polițe de asigurare speciale pentru autovehiculele Z.E.?

Majoritatea companiilor de asigurare oferă acum polițe de asigurare speciale pentru autovehiculele electrice. Polițele de asigurare pentru Renault Z.E. sunt special concepute pentru autovehiculul tău electric și acoperă în mod explicit defecțiunile bateriilor.

Pot să accesez toate aplicațiile R-Link în Renault ZOE?

Da. Timp de un an, ai acces prin My Renault la un pachet de aplicații gratuite și cu plată. După această perioadă gratuită, trebuie să-ți reînnoiești înregistrarea.

Ce înseamnă conectivitatea?

Dacă optezi pentru conectivitate, poți să folosești aplicații care au nevoie de o rețea de telecomunicații. Poți să accesezi aplicațiile conectate prin R-Link Store.

Garanția extinsă acoperă bateria de tracțiune?

Garanția pentru baterie este inclusă în contractul de închiriere a bateriei pentru mașini noi sau de ocazie. Nu există niciun contract de garanție special pentru bateria de tracțiune.

Pot să contractez o garanție Z.E. specială?

Transmisia este inclusă în garanția de bază și este acoperită timp de 5 ani. Prin urmare, nu trebuie să ai un contract de garanție specială Z.E. pentru transmisie (excepție făcând Renault TWIZY).


Alege secțiunea care te interesează

Pentru țară

Pășește în lumea Z.E.

Renault ZOE