1898

Imagine de ansamblu asupra siguranței

Voiturette, dezvoltată de Louis Renault, dispunea cu o transmisie cu roți zimțate care era mai sigură și mai puțin periculoasă față de lanțurile sau curelele convenționale din zilele noastre. 

1922

Frânele roților din față

Modelele Renault cu șase cilindri 18CV și 40CV aveau frâne la roțile din față, iar modelul de 40CV putea fi echipat cu servo-frână mecanică patentată Louis Renault, pentru o frânare mai puternică. 

1937

Suspensie frontală independentă

Juvaquatre a fost prima mașină dezvoltată Renault cu suspensie frontală independentă, pentru o mai bună ținută de drum. Aceasta mai dispunea și de o structură monococă realizată integral din oțel, pentru o mai bună protecție. 

1951

Centrul Lardy

Centrul Lardy, de lângă Paris, fost înființat pentru a se ocupa de testarea tuturor vehiculelor Renault. Aici au fost efectuate primele teste de rezistență la impact.

1954

Studii privind accidentele

Renault înființează un laborator de fiziologie și de biomecanică condus de un doctor, pentru a ajuta echipele de design tehnic să dezvolte mașini mai sigure. Din acest moment, testele de impact vor prelua o importanță majoră în schițarea vehiculelor și în ingineria siguranței. 

1962

Discuri de frână pe mașinile mici

R8 a fost prima mașină compactă care a fost dotată cu discuri de frână pe toate cele patru roți. În trecut, această dotare era rezervată doar mașinilor mari.

1969

Laboratorul

Renault și PSA Peugeot-Citroen au înființat Laboratorul comun de Analiză a Accidentelor și de Biomecanică.

1974

Basic Research Vehicle

BRV a fost dezvoltat pentru studii privind siguranța pasivă.

1979

Renault EPURE

În anul 1979, Renault a prezentat prototipul EPURE. Acesta este un vehicul destinat cercetării, privind pietonii și protecția mediului. Acest prototip include conceptul de cabină nedeformabilă.

1985

ABS

ABS a apărut pentru prima oară pe modelul R25.

1993

Protejarea pasagerilor

Airbag-ul șoferului și dispozitivele de pre-tensionare pentru centurile de siguranță au apărut pe modelele CLIO, R19 și SAFRANE.

1998

Inovație permanentă

În acest an a apărut cea de-a doua generație a Sistemului Renault de Limitare și Protecție (SRP2), cu airbag-uri pentru șofer și pasageri, limitatoare de sarcină, dispozitive de pre-tensionare și tetiere cu protecție suplimentară.

2001

Primele 5 stele la testele Euro NCAP

Renault a introdus sistemul ESC (Controlul Electronic al Stabilității), controlul tracțiunii și a treia generație de SRP pe LAGUNA II. Acest model a devenit astfel prima mașină a producătorilor care a obținut cinci stele, adică punctajul maxim, în cadrul clasamentului testelor de impact Euro NCAP.

2002

5 stele pentru Mégane și Vel Satis

MEGANE II și Vel Satis au obținut cinci stele în cadrul clasamentului testului de impact Euro NCAP.

2003

5 stele pentru Scénic și Espace

ESPACE IV și SCENIC II au obținut un clasament de cinci stele în cadrul testului de impact Euro NCAP.

2004

Mașină mică, siguranță perfectă

Clasamentele de cinci stele la testul de impact Euro NCAP au fost obținute de MEGANE Cabriolet și de Modus (prima mașină de cinci stele din această categorie).

2005

5 stele pentru CLIO III

CLIO III a obținut un clasament de cinci stele în cadrul testului de impact Euro NCAP.

2007

Inovator

LAGUNA III a obținut un clasament de cinci stele în cadrul testului de impact Euro NCAP, cu un scor record de 36 din 37.

2008

MEGANE III: Cel mai sigur vehicul din orice categorie

Cu un scor perfect, de 37 din 37 în cadrul testelor de impact Euro NCAP, noul MEGANE devine rapid cel mai sigur vehicul din orice clasă care a fost vreodată testată. MEGANE are inclusă siguranța în ADN-ul său. Sistemele au fost dezvoltate pentru a stabili standarde cât mai înalte, atât în ceea ce privește siguranța activă cât și în ceea ce privește siguranța pasivă.

2009

Grand Scénic III devine cel de-al 12-lea model din gama Renault care asigură un clasament maxim de cinci stele la testul de impact, în ciuda severității noilor criterii. (impact lateral și spate, protecția copiilor și a adulților, protecțiapietonilor, echipament).

2012

5 stele pentru CLIO IV

CLIO IV a primit cinci stele în clasament, ca urmare a testelor pasive efectuate de Euro NCAP. Acest rezultat, obținut în ciuda celor mai stricte proceduri ale organismului independent în ianuarie 2012, ilustrează experiența Renault în ceea ce privește siguranța pasivă.

2013

5 stele pentru CAPTUR

Renault CAPTUR obține 5 stele la sfârșitul testelor privind siguranța pasivă întreprinse de Euro NCAP. Renault CAPTUR devin cel de-al cincisprezecelea Renault care obține 5 stele.

2013

5 stele pentru ZOE

Renault ZOE a primit cinci stele în clasament, în urma testelor privind siguranța pasivă efectuate de Euro NCAP. ZOE a obținut un scor total de 82% (inclusiv scorul maxim în clasament pentru siguranța pietonilor). În consecință, s-a numărat printre cele mai bune modele din categoria sa.