Cu ajutorul formei robuste și a curbelor fluide, Renault CAPTUR evocă ideea de mișcare. La fel ca și în cazul DeZir, unghiurile, colțurile și liniile au o formă aerodinamică și naturală. În ceea ce privește design-ul exterior, principalele surse de inspirație au fost atleții și sporturile extreme, cu echipamentul aferent, precum căști, mănuși și alte accesorii de protecție utilizate în aceste sporturi.

CAPTUR adoptă noua identitate vizuală prezentată de DeZir. Ea are ca element specific logo-ul Renault supradimensionat, amplasat pe o suprafață de culoare închisă. Aripile mate consolidează impactul vizual al design-ului iar, LED-urile oferă semnalul de indicare a direcției în efect de undă de-a lungul întregii lungimi a vehiculului.

CAPTUR face mai mult decât să stârnească emoții. Este și un vehicul practic și versatil. Dotat cu un plafon metalic retractabil care, odată îndepărtat, lasă la vedere cadrul din fibră de carbon. CAPTUR se poate transforma într-un coupé  sau într-o mașină convertibilă, și dintr-un vehicul urban într-unul off-road. Aspectul sportiv este subliniat de ușile sale în formă de fluture și de anvelopele mari, dotate cu jante albe și negre de 22 inci.

Caroseria este finisată într-o nuanță pregnantă de portocaliu și într-o varietate de culori pe elementele din interior și exterior.

Interiorul este bine gândit și funcțional, la fel ca exteriorul

Nuanța portocalie a fost folosită și în cabină. Aceasta prezintă aspecte fluorescente puse în evidență de un flux constant de lumină.

Interiorul CAPTUR este conceput pentru a fi cât mai primitor cu ocupanții săi, grație spațiului voluminos, a detaliilor lucrate atent și a scaunelor din față confortabile și înalte.

Consola centrală, ramele ușilor și tabloul de bord sunt realizate utilizând un material translucid. Acest material, alături de cablurile din fibră luminescente pe alocuri, îi conferă habitaclului un aspect high-tech.

Prototip CAPTUR - interior
Prototip CAPTUR - interior

Pedalele din aluminiu, scaunele din față de tip bucket și volanul îmbrăcat în piele cu textură gri reafirmă partea sportivă a design-ului.

Partea din spate a vehiculului este o zonă destinată mai multor scopuri, tocmai de aceea puntea este căptușită cu trei straturi de funie.

Zona de depozitare: funiile întinse sunt poziționate astfel încât să permită elementelor să fie securizate, oferind astfel o zonă de depozitare reconfigurabilă.

Confort: elasticitatea structurii oferă un tip complet nou de confort, o nouă formă de scaune asemănătoare unui hamac.

Modularitate: este posibilă tragerea spătarelor din partea laterală a mașinii pentru a oferi două scaune din spate de dimensiuni complete, dotate cu centuri de siguranță și cu tetiere.