Servicii post-vanzareSistem de franare

Cand se face intretinerea sistemului de franare si a diferitelor elemente ale acestuia?

Sistemul de franare trebuie intretinut pe toata durata de viata a vehiculului. Reparatorul agreat Renault va sti sa te sfatuiasca cu privire la operatiunile de intretinere a sistemului de franare, care include componente precum placute de frana, discuri, kituri de frana (ganituri spate) sau lichid de frana…

La fiecare revizie, Renault verifica:
  • gradul de uzura al placutelor de frana fata si spate
  • etanseitatea circuitului de franare.

In carnetul de intretinere Renault se preconizeaza inlocuirea lichidului de frana o data la 4 ani sau in limita a 120.000 km.

In orice situatie, nu ezita sa ceri sfatul profesionistilor Renault cu privire la sistemul de franare al vehiculului tau.

De ce sa intretii sistemul de franare?

SiguranĊ£a ta la volan depinde in mod special de trei elemente: frane, amortizoare si anvelope. Acestea formeaza un „triunghi de siguranta”. Cand unul dintre aceste trei elemente este defect, siguranta ta nu mai este deplina.

Sistemul de franare este primul element de siguranta activa al vehiculului tau.    

Daca scade eficienta unuia dintre aceste elemente, performantele sistemului de franare scad. Astfel, este important ca fiecare element al acestui sistem sa fie bine intretinut, cu scopul de a evita marirea distantei de franare. Pentru aceasta, expertii din reteaua noastra iti stau la dispozitie.

Ca sa pastrezi punctajul de „5 stele EURONCAP” al vehiculului tau, este important sa utilizezi piese de origine Renault, concepute pentru a mentine nivelul de siguranta si performanta sistemului de franare al vehiculului.

Renault este singura marca auto cu 11 modele care au obtinut 5 **** EuroNCAP. Primul vehicul din lume care a obtinut punctajul maxim de 5 **** este Laguna II in 2001. Au urmat Vel Satis, Espace IV, Megane II, Scenic II, Megane Coupé-Cabriolet, Modus, Clio III, Noua Laguna, Noul Mégane si Koleos. Noua Laguna a avut o prestatie deosebita la aceste teste, obtinand un punctaj excelent, cu 36 de puncte din 37 posibile.

La franare, placutele unui monopost de Formula 1 pot atinge temperatura de 1200° C. Cele ale vehiculului tau pot atinge 700°C. Pentru a garanta performantele si siguranta ta la acest nivel de temperatura, te sfatuim sa folosesti placutele si discurile de origine Renault.

Care sunt semnele de uzura ale sistemului de franare ?

Daca observi urmatoarele avertizari sau semne:

vibratii in pedala
cursa pedalei este anormala (dura, elastica, moale, lunga)
vehicul instabil (vibratii in volan, dificultati la pornire si rulare)
frane cu timp mare de raspuns
franare brusca, sacadata sau zgomotoasa
distanta de franare marita

Te sfatuim sa ceri imediat ajutorul retelei Renault care iti va propune o verificare a sistemului de franare si iti va indica eventualele interventii ce trebuie efectuate.

Care sunt elementele sistemului de franare verificate in timpul inspectiei tehnice?

Sistemul de franare, esential pentru siguranta ta, este verificat separat in timpul inspectiei tehnice.

Elementele sistemului de franare supuse verificarii sunt:

  • Frana de serviciu
  • Frana de stationare
  • Timonerie (Cablu, tije de actionare) frana de stationare
  • Comanda franei de stationare
  • Pedala franei de serviciu
  • Frana de mana
  • Rezervor lichid de frana
  • Cilindrul principal de frana
  • Conducta frana
  • Racord flexibil de frana
  • Compensator, repartitor de franare
  • Placuta de frana
  • Disc de frana
  • Etrier, cilindru pistonas etrier
  • Tambur de frana
  • Asistenta la franare
  • Conducte sistem de asistenta la franare
  • Pompa asistenta la franare
  • Pompa suplimentara asistenta la franare (de urgenta)
  • Sistem anti-blocare roti

Punctele de verificare scrise cu caractere ingrosate indica faptul ca acestea necesita reparatii obligatorii.

Pentru a evita neplacerile unei rechemari la control, nu ezita sa verifici sistemul de franare in reteaua agreata Renault sau sa efectuezi o verificare tehnica prealabila la oricare dintre reparatorii agreati Renault.

Cum functioneaza sistemul de franare si care este rolul componentelor sale (lichid de frana, discuri, placute)

Lichidul de frana:

La ce serveste lichidul de frana?

Acesta se gaseste in circuitul hidraulic de franare si are functia de transmitere a presiunii aplicate pe pedala de frana direct catre sistemul de franare al vehiculului.

Uzura discurilor si a placutelor de frana este compensata prin scaderea nivelului lichidului de frana din rezervor pentru a mentine inaltimea adecvata a pedalei de frana. Acesta este motivul pentru care este mai bine sa nu umpli rezervorul atunci cand nivelul este mai scazut si atunci cand ansamblul placutelor si discurilor nu a fost inlocuit in totalitate, cu exceptia situatiilor de urgenta). Este recomandabil sa schimbi placutele de frana sau discurile de frana.

 Care sunt caracteristicile lichidului de frana Renault?

Lichidul de frana Renault este compatibil cu ansamblul pieselor din circuitul de frana si din ambreiaj. Acest lichid este conceput si testat pentru a evita o uzura prematura a pieselor din circuitul de franare.

Factorii cu impact negativ asupra lichidului de frana sunt temperatura si umiditatea, deoarece acestea favorizeaza riscul aparitiei fierberii lichidului si a fenomenului de „vapor lock”, care conduc la o franare ineficienta.

Lichidul de frana isi pierde proprietarile in timp. Saturatia de umiditate este cauza principala, chiar daca vehiculul nu circula.

Pe de alta parte, trebuie sa stii ca lichidul de frana este un factor agresiv pentru vopseaua vehiculului.


Cand trebuie schimbat lichidul de frana?

Pentru a asigura o eficienta maxima, lichidul de frana trebuie sa fie inlocuit in mod regulat: la fiecare 120.000 km sau la 4 ani, conform carnetului de intretinere Renault.

De fapt, inlocuirea lichidului de frana permite pastrarea proprietatilor de origine ale franarii in toate situatiile, cu scopul de a evita „oboseala” lichidului de frana prin fierberea si oxidarea elementelor metalice ale sistemului de franare care intra in contact cu acesta.

In timpul functionarii, temperatura franelor creste ca urmare a frecarii dintre placute si discuri. Lichidul de frana care se gaseste in etriere este supus cu precadere fenomenului de „fadding” care se manifesta prin efectul de „pedala moale”.

Daca se remarca o scadere a nivelului lichidului de frana, nejustificata de uzura placutelor sau a discurilor, aceasta este rezultatul unei fisuri in circuit, iar in bord se va aprinde martorul corespunzator. Vehiculele Renault sunt echipate cu 2 circuite independente care permit mentinerea unei capacitati de franare suficienta, care iti permite sa ajungi pana la cel mai apropiat reparator agreat Renault, conducand cu viteza redusa (in acest caz, pedala de frana actioneaza la jumatatea distantei).

Cand lichidul de frana fierbe apare fenomenul de „vapor lock”. Supraincalzirea discurilor se poate produce ca urmare a unei utilizari intense, a conducerii sportive, situatii in care discurile au atins sau nu grosimea minima. „Faddind-ul” este lipsa de putere a franei si poate fi cauzata de uzura discurilor, a temperaturii anormal de ridicate a discurilor sau a placutelor, dar nu din cauza lichidului de frana – „vapor lock”.

Daca pozitia pedalei de frana coboara progresiv, in urma franarilor prelungite (pierdere de presiune), atunci exista o pierdere de lichid la nivelul clindrului principal de frana.

Placutele de frana:

La ce servesc placutele de frana ?

Placutele de frana sunt componente esentiale ale sistemului de franare. Calitatea placutelor este esentiala,  deoarece acestea sunt in contact cu discuri si exercita presiune pe acestea pentru ca vehiculul sa poata frana.
Care sunt caracteristicile placutelor de frana de origine Renault ?

Acestea sunt formate din doua suprafete diferite lipite una de alta :

Suprafata interioara, realizata dintr-un material rezistent la frecare, care se afla in contact cu discurile

Suprafata exterioara, care consta intr-un suport metalic

De ce si cand se schimba placutele de frana ?

Prin inlocuirea placutelor de frana se pastreaza proprietatile de franare de origine in orice conditii: fara incarcatura, cu incarcatura, cat si in conditii de utilizare intensa.

Uzura acestora este cauzata de frecarea produsa prin franare. Astfel, este important ca acestea sa fie verificate regulat si schimbate cand grosimea garniturii atinge cote minime. Iti recomandam sa starea placutelor de frana la unul dintre reparatorii agreati Renault.

Durata de viata a placutelor depinde de tipul de vehicul, de conditiile de utilizare si de starea drumurilor.
In plus, in timpul franarii, greutatea este transmisa in fata. Acest fapt face ca placutele si discurile din fata sa lucreze mai mult decat cele din spate.

Placutele uzeaza treptat discurile, care trebuie la randul lor sa fie inlocuite la al doilea sau al treilea schimb de placute de frana (in functie de modul de utilizare).
Placute de frana de la 203 lei*, TVA inclus.

Descarca brosura de prezentare placute de frana . Ai 5 motive pentru a alege piese de origine Renault!

* pret de vanzare recomandat de Renault, exprimat in lei, TVA inclus pentru referinta 7711130071.

Discurile de frana:

  • La ce servesc discurile de frana ?
  • Care sunt caracteristicile discurilor de frana Renault ?

Parte a rotilor, discurile suporta presiunea placutelor, una actionand pe suprafata interioara a discului, iar cealalta pe suprafata exterioara, avand ca rezultat o forta de frecare foarte mare, ce determina reducerea vitezei pana la oprirea vehiculului.

La fiecare franare, discurile sunt foarte solicitate iar starea lor depinde si de eficienta optima a placutelor de frana. De fapt, in cazul unui disc uzat, placutele nu mai exercita asupra acestuia o presiune suficienta si necesara pentru o franare la capacitate maxima.  


  • De ce si cand trebuie schimbate discurile de frana?

Inlocuirea discurilor permite pastrarea proprietarilor de franare de origine a sistemului de franare, cu sau fara incarcatura, si acelasi timp garanteaza rezistenta termica in cazul unei utilizari intense, cu scopul de a evita „oboseala” placutelor si/sau a lichidului de frana.

La fel ca si in cazul placutelor, acestea trebuie inspectate in mod regulat si schimbate din momentul in care ating grosimea minima admisa si/sau membrana depaseste tolerantele stabilite pentru fiecare vehicul.

Durata de viata a discurilor (la fel ca si in cazul placutelor) depinde de tipul de vehicul, de conditiile de utilizare si de tipul de carosabil.

De ce sa vii la Renault ? Care sunt avantajele oferite de Renault?

Apelati intotdeauna la reteaua autorizata Renault pentru intretinerea sistemului de franare. Vei beneficia de:

1. Utilizarea de piese de origine Renault. Astfel, vei fi sigur ca pastrezi toate caracteristicile de origine ale vehicului tau: fiabilitate, calitate, siguranta. Piesele de origine au fost dezvoltate pentru a trece cu succes testele de conformitate ale laboratoarelor si centrelor de testare Renault. Ele  respecta in totalitate specificatiile tehnice ale fiecarui vehicul, iar calitatea materialelor din care sunt realizate le asigura rezistenta si longevitatea..


2. Know-how-ul Renault si standardele Renault: Specialistii Renault beneficiaza in mod regulat de  formare privind ultimele tehnologii, precum si de cursuri de perfectionare a competentelor initiale, fiind capabili astfel sa puna in aplicare noi metode de reparatii tehnice adaptate fiecaruia dintre modelele Renault.


3. Instrumente si echipamente specifice Renault si special adaptate vehiculului tau Renault.

Alegand reteaua noastra pentru operatiunile de intretinere sau de inlocuire piese, vei profita de intreaga experienta Renault. Incredintandu-ne vehiculul tau, esti sigur ca vei beneficia de un serviciu de calitate.

Siguranta, relaxarea si mobilitatea reprezinta deviza Service-ului Renault. Lasand vehiculul in grija specialistilor nostri, ii vei pastra  valoarea, durata de viata si pretul de revanzare.

promortie renault ulei climatizare