Strategia Grupului
Renault figureaza printre protagonistii de prim rang ai peisajului automobilistic international. Fiind cea mai importanta marca la nivel european, Renault pune in aplicare, impreuna cu marcile asociate, Dacia si Renault Samsung Motors, o strategie de dezvoltare rentabila. Parteneriatul sau unic si original cu Nissan situeaza Alianta printre cei mai importanti actori ai sectorului automobilistic mondial. Fiecare grup isi pastreaza identitatea si autonomia, in vreme ce sinergiile elaborate in comun constituie un accelerator al dezvoltarii pentru cei doi parteneri.

Prezent pe toate continentele cu peste 350 de site-uri industriale si comerciale situate in 36 de tari, Renault are 128.893 de colaboratori si a comercializat peste 2,7 milioane de vehicule in intreaga lume in 2007. Compania isi confirma ambitia de dezvoltare pe plan international, ambitie sustinuta de aprofundarea Aliantei cu Nissan. Renault mizeaza in particular pe pietele noi care cunosc o dezvoltare puternica: Europa Centrala, Asia si America de Sud.

 

Alianta cu Nissan
Prin intermediul Aliantei incheiate in 1999, Renault construieste impreuna cu Nissan un grup automobilistic mondial. Cei doi constructori se angajeaza sa-si dezvolte activitatile complementare si coopereaza din ce in ce mai strans.

 

Istoric
In 1999, Renault si Nissan au creat Alianta in scopul constituirii unui grup binational de talie mondiala. De atunci, legaturile financiare si operationale dintre cei doi parteneri au luat o amploare considerabila.

 

Organizare
Cele doua grupuri au creeat o societate comuna, Renault - Nissan b.v., veritabil centru de comanda strategica a Aliantei. Renault-Nissan b.v. este condusa de un comitet director alcatuit din 8 membri, cate 4 din fiecare companie. Acest comitet director se ocupa cu strategia comuna si activitatile de cooperare, fiind asistat de grupurile mixte de lucru (Cross Company Teams).

 

Realizari
Cele doua platforme de lucru comune au asigurat, in 2005, mai mult de jumatate din volumul de productie al Aliantei. De asemenea, Alianta a infiintat o societate comuna de achizitii, RNPO (Renault Nissan Purchasing Organization), care efectueaza 70% din achizitiile celor doua grupuri.

Tot in comun este utilizata si partea de informatica, prin crearea societatii RNIS (Renault-Nissan Information Services), filiala detinuta in mod egal de cele doua companii.

O retea comuna de distributie este in curs de organizare in Europa, in vreme ce cooperarea continua sa se extinda in toate domeniile, de la productie, la comercializare.